رئیس دبیرخانه گام دوم انقلاب دفتر مقام معظم رهبری گفت: نگاه رهبر انقلاب به موضوع زن، برگرفته از اندیشه‌های امام خمینی (ره) است.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت‌الاسلام علی ذوعلم، رئیس دبیرخانه گام دوم انقلاب دفتر مقام معظم رهبری در آئین رونمایی از کتاب راه سوم در دانشگاه اصفهان، اظهار داشت: به تعبیر […]

رئیس دبیرخانه گام دوم انقلاب دفتر مقام معظم رهبری گفت: نگاه رهبر انقلاب به موضوع زن، برگرفته از اندیشه‌های امام خمینی (ره) است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت‌الاسلام علی ذوعلم، رئیس دبیرخانه گام دوم انقلاب دفتر مقام معظم رهبری در آئین رونمایی از کتاب راه سوم در دانشگاه اصفهان، اظهار داشت: به تعبیر رهبر انقلاب، بحران زن اهمیت دارد که باید در خصوص آن اندیشید، سیاست‌گذاری کرد، اقدام و عمل انجام داد.
وی افزود: نباید تفاوت نظرها را انکار کرد زیرا در تمام عرصه‌های انسانی تفاوت وجود دارد و این موضوع مهم است؛ نگاه به جایگاه اجتماعی و حقوق زن یکسان نیست، این‌موضوع نشان‌دهنده آن است که به یک دیدگاه یکسان نرسیدیم.
رئیس دبیرخانه گام دوم انقلاب گفت: فضای مطالعات زنان، گاهی اوقات در انحصار طیفی است که اطلاعی در زمینه اسلام ناب ندارند و نگاه غرب به زن بیشتر در ذهن آن‌ها است؛ کارهای فرهنگی زنان و تبیین دستورات اسلام در زمینه جایگاه زن قابل تقدیر و ارزشمند است.
ذوعلم عنوان کرد: برگزاری جلسه در فضای دانشگاهی که مطالعاتی در زمینه زنان انجام داده قابل توجه است و دانشگاه اصفهان می‌تواند مطالعات گسترده‌تری انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: اندیشه‌های آیت‌الله خامنه‌ای برگرفته از افکار و سخنان امام خمینی(ره) است، نگاه شهید مطهری، شهید بهشتی، علامه طباطبایی و علامه جعفری نیز همسو با امام خمینی(ره) است.
رئیس دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: باید در خصوص ظلمی که در جامعه متدین خودمان به زن‌ها شده، صحبت شود، نقدهایی هم به نگاه غرب به زن وجود دارد؛ با برداشت‌های غلط به نگاه انقلاب اسلامی به زن مواجه هستیم، دید انقلاب به زن کلیشه‌ای و هیجانی نیست بلکه نگاه منطقی و حیاتی و برگرفته از سیره حضرت زهرا (س) است.
وی ادامه داد: زن، زندگی، آزادی حرف بدی نیست اما انسان، زندگی، آزادی از آن بهتر است، همه مردم نیاز به آزادی دارند و اسلام برای این به وجود آمده تا به انسان آزادی بدهد و انبیا با دعوت به دین مردم را آزاد کردند.
ذوعلم اظهار داشت: در بیانیه گام دوم، ۸ ارزش مطرح می‌شود که شعارهای جهانی انقلاب اسلامی است و برای تمامی افراد اعم از شرق و غرب، مرد و زن است، اولین شعار آن آزادی است.
وی در خصوص اقدامات رهبر انقلاب در موضوع زن، گفت: رهبر انقلاب مسئله زن را در جامعه برجسته کرد در حالی که در قانون اساسی این وظیفه برای رهبری تعیین نشده است اما آیت‌الله خامنه‌ای این مسئله را به درستی تشخیص داد و اگر تمام دستگاه‌ها به موضوع زن مانند رهبری نگاه می‌کردند، امروز با شرایط بهتری مواجه بودیم.
رئیس دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: ایران به زن کنشگر با بصیرت انقلابی نیاز دارد تا از موضع فکری اسلام در خصوص زن دفاع کند.
ذوعلم در پایان با بیان اینکه در گام دوم انقلاب ابتدا به خودسازی، سپس جامعه‌سازی و در نهایت به گسترش اسلام می‌رسیم، گفت: باید در تمام مسائل خودسازی کنیم و اگر نخبگان این کار را انجام بدهند، تأثیرگذاری آن‌ها بیشتر خواهد شد؛ اگر اساتید به موضوعی باور داشته باشند آن موضوع نیز در اندیشه دانشجویان نهادینه خواهد شد