معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برای پیشبرد صنعت گردشگری، امکان ثبت الکترونیکی ورود و خروج گردشگران خارجی به کشور یکی از دستاوردهای این تعامل است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی‌اصغر شالبافیان در نشست با رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه که با هدف گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تقدیر […]

معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برای پیشبرد صنعت گردشگری، امکان ثبت الکترونیکی ورود و خروج گردشگران خارجی به کشور یکی از دستاوردهای این تعامل است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی‌اصغر شالبافیان در نشست با رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه که با هدف گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تقدیر از زحمات و همکاری‌های این بخش در محل پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا تشکیل شد، ضمن تشکر از اقدامات مؤثر و خدمات خالصانه و شبانه‌روزی همکاران این بخش اظهار کرد: همکاری حوزه گردشگری با همکاران فراجا در ابعاد گسترده و طیف وسیعی است و از پلیس راهور، پلیس امنیت اقتصادی، پلیس امنیت عمومی، مهاجرت و گذرنامه و سایر بخش‌ها را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی همواره یکی از اثرگذارترین و ماندگارترین خدمات را در صنعت گردشگری کشور ارائه می‌کند، افزود: گردشگر ورودی به کشور نخستین ارتباط و خدمات را از همکاران پلیس مهاجرت و گذرنامه دریافت می‌کند؛ زمانی که فعالیت این بخش با لبخند و ارائه خدمت‌رسانی مطلوب همراه باشد بر دریافت، اثربخشی و رضایت گردشگر تأثیر مستقیم خواهد داشت.

معاون گردشگری خاطرنشان کرد: علاوه بر آن که آخرین فرد بدرقه‌کننده گردشگر ورودی به کشور همکاران فراجا هستند و در طول سفر نیز همواره تأمین امنیت ایشان، همراهان و حتی وسایلشان را در کنار حل مشکلات احتمالی تأمین می‌کنند، از این‌رو در ذهن یک گردشگر هیچ نوع خدماتی ماندگارتر از خدمات همکاران نیروی انتظامی نیست.

شالبافیان با بیان اینکه همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه با حوزه گردشگری تاکنون دستاوردهای بسیاری را به همراه داشته است، افزود: موضوع لغو روادید یک‌طرفه با ۳۳ کشور و همین‌طور لغو روادیدهای پیش از این با مساعدت همکاران پلیس مهاجرت و گذرنامه پیش رفته است. بر این اساس تاکنون بیش از ۳۰ درصد افزایش ورود گردشگر را از کشورهایی داشته‌ایم که با آن‌ها لغو روادید شده است.

وی با تاکید بر اهمیت امر آموزش در تعامل دو دستگاه مربوطه یادآور شد: طبق تفاهم‌نامه بسته شده میان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فراجا، موضوع توجه به آموزش در اولویت‌های همکاری مشترک وجود دارد تا سرفصل‌های آموزشی متنوع در راستای برخورد مستقیم همکاران پلیس مهاجرت و گذرنامه با گردشگران ورودی در رأس امور اجرایی قرار گیرد.

معاون گردشگری همچنین صدور گذرنامه زیارتی و خدمت‌رسانی پلیس مهاجرت و گذرنامه را افتخاری دیگر برای همکاران فراجا دانست و گفت: این اقدام رضایت هم‌وطنان را در پی داشته است.

شالبافیان با بیان اینکه تعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با پلیس مهاجرت و گذرنامه، تسهیل ورود گردشگران با خودرو را نیز به دنبال داشته است، افزود: بر این اساس پلاک‌های بین‌المللی به‌راحتی می‌توانند به ایران تردد کنند. ورود و گذر زائران عراقی با خودرو نشانه‌ای از این دستاورد بوده است و تداوم آن در هفته گردشگری ویژه گردشگران ورودی از کشور ارمنستان محقق شده است