مساجد به عنوان پایگاه مردمی، ظرفیت‌های خاصی جهت پیشبرد سیاست‌های پیشگیرانه مبتنی بر آموزش مباحث حقوقی دارند مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان در جلسه هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط در راستای اجرای برنامه هر مسجد یک حقوقدان با استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی اظهار کرد: مساجد به عنوان پایگاه مردمی، ظرفیت‌های خاصی […]

مساجد به عنوان پایگاه مردمی، ظرفیت‌های خاصی جهت پیشبرد سیاست‌های پیشگیرانه مبتنی بر آموزش مباحث حقوقی دارند

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان در جلسه هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط در راستای اجرای برنامه هر مسجد یک حقوقدان با استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی اظهار کرد: مساجد به عنوان پایگاه مردمی، ظرفیت‌های خاصی جهت پیشبرد سیاست‌های پیشگیرانه مبتنی بر آموزش مباحث حقوقی دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حسن اصلانی گفت: استان کردستان با توجه به صبغه مذهبی و فعالیت نهادها و اشخاص مختلف در حوزه مسایل دینی و همچنین تعداد قابل توجه مساجد و تکایا و هیات‌ها، پایگاه مناسبی برای رشد آگاهی‌های حقوقی و توسعه فرهنگ قانون‌مداری است.
اصلانی با اشاره به اینکه بسیاری از معضلاتی که افراد با آن مواجه هستند ناشی از فقدان آگاهی‌های حقوقی است، افزود: در موضوعاتی از قبیل عقد قراردادها و حقوق خانواده و جرایم عمومی این نقیصه نمود بیشتری دارد.
وی اظهار کرد: ائمه جماعت و فعالین و مبلغین دینی مقبولیت ویژه‌ای نزد مردم دارند و با همکاری جامعه حقوقدانان استان اعم از قضات، وکلا و اساتید دانشگاه می‌توان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در مساجد نمود و با ارتقاء سطح دانش حقوقی شهروندان، شاهد کاهش ورودی پرونده به دادگستری باشیم.
در ادامه این جلسه، مرتضی مالکی مسئول دبیرخانه ائمه جماعت اهل سنت مرکز بزرگ اسللامی غرب کشور ضمن استقبال از این طرح، اظهار کرد: با توجه به اینکه مساجد با مسائل گوناگونی درگیر هستند، اجرای این طرح نیازمند برنامه‌ریزی و تعامل مناسب با ادارات مربوطه است.
در پایان مقرر گردید با همکاری مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور جلسه‌ای با ائمه جماعت مساجد جهت تشریح طرح و هماهنگی و برنامه‎‌ریزی برگزاری دوره‌های آموزشی برگزار گردد.