اربعین، معلمیست که درس فداکاری وایثار حضرت امام حسین (ع) را هرساله برای ما تداعی میکند مدیر بنیاد بین الملی خیریه آبشار عاطفه ها در استان کردستان گفت:امسال برای دومین سال متوالی افتخار پیدا کردم موکب اهل سنت «حضرت رقیه خاتون» را در راستای خدمت رسانی به زائرین محترم ترددی که از طریق مرز باشماق […]

اربعین، معلمیست که درس فداکاری وایثار حضرت امام حسین (ع) را هرساله برای ما تداعی میکند

مدیر بنیاد بین الملی خیریه آبشار عاطفه ها در استان کردستان گفت:امسال برای دومین سال متوالی افتخار پیدا کردم موکب اهل سنت «حضرت رقیه خاتون» را در راستای خدمت رسانی به زائرین محترم ترددی که از طریق مرز باشماق ومرز مهران برای زیارت امام حسین(ع) در کربلای معلی عازم هستند، را برپا کنم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ در مسیر جاده صلوات آباد منتهی به سنندج، روبری پلیس راه همدان _سنندج موکب «حضرت رقیه خاتون» بانوی کرد اهل سنت برپا شده است.
از ماشین که پیاده شدم، از دور موکبشان رادیدم حال وهوای خاصی تمام وجودم را فرا گرفت با پارچه نوشته های مشکی با عنوانهای یا حسین، سلام بر ابا عبدالله الحسین و نامهای مقدس شهدای عزیز، چهار اطراف موکب را تزئین کرده بودند. در گرمای طاقت فرسای آخرین روزهای شهریور جنب وجوش دختران وپسران جوانی را می دیدم که عاشقانه هر کدام برای تدارک مهمانی عصر وتهیه غذا برای مهمانهایی که قرار بود از راه برسند، به دنبال کاری می رفتند.
برق قطع بود و گرمای داخل موکب نفس گیر، اما شور وشوق حسینی وخدمت به زائرینش هیچ مرزی را نمی شناخت.

بانوی نام آشنا وفعال فرهنگی و رسانه ای کردستانی با خوشرویی ومهربانی همانند همیشه به استقبالم آمد و شربت تعارف کرد و با گفتن بسم الله برای شروع مصاحبه، برق هم وصل شد.

روناک کنعانیان بانوی اهل سنت کردستانی، مدیر بنیاد بین الملی خیریه آبشار عاطفه ها در استان کردستان در مصاحبه با خبرنگار شهید یاران گفت:امسال برای دومین سال متوالی افتخار پیدا کردم موکب اهل سنت « حضرت رقیه خاتون» را در راستای خدمت رسانی به زائرین محترم ترددی که از طریق مرز باشماق ومرز مهران برای زیارت امام حسین(ع) در کربلای معلی عازم هستند را برپا کنم.

وی گفت:این موکب از ۴غرفه تشکیل شده که متشکل از دو حسینیه خواهران وبرادران جهت اسکان موقت زائران محترم جهت فریضه نماز جماعت وبرگزاری برنامه های عزاداری در شبهای اربعین می باشد.

کنعانیان گفت:شربت، چای، میوه، بستی و پخت غذا در وعده های عصرانه، جزو پذیرایی موکب« حضرت رقیه خاتون» است که در جهت خدمت رسانی به زائرین انجام می شود.

وی تصریح کرد:در این موکب غرفه فرهنگی نیز جهت اهدای پکهای فرهنگی به نوجوانان با عنوان تبیین فرهنگ اربعین به نسلهای آینده آموزش داده می شود تا نسلهای آینده بیشتر با فرهنگ اربعین آشنا شوند و بدانند که دیدگاه و ارادت اهل سنت نسبت به امام حسین (ع) چگونه است.

وی انجام برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی وهنری با عنوان اربعین وعاشورا را جهت شناخت هرچه بیشتر نسلهای آینده را بسیار ضروری دانست و افزود: برنامه های فرهنگی در مواکب ازجمله الزاماتی است که بایستی در کنار پذیرایی برای زائرین عزیز در نظر گرفته شود. چرا که همه ما در مقابل آموزش، تبیین و باز نشر فرهنگ اربعین و سیره امام حسین (ع) به نسلهای بعد از خود مسئول هستیم.

مدیر بنیاد بین الملی خیریه آبشار عاطفه ها در استان کردستان گفت: از شهرهای یزد، قم، مشهد افتخار خدمت رسانی به زائرانی داشتیم که بسیاری از آنها از برپایی موکب اهل سنت بسیار خوشحال بودند و درپایان با تمامی اعضای موکب عکس یادگاری می گرفتند و می گفتند که جزو خاطرات بسیار خوبیست از اینکه یک بانوی اهل سنت کرد جهت خدمت رسانی به زوار امام حسین( ع) در کردستان موکب برپا کرده است.

وی افزود: ارادت اهل سنت به حضرت ابا عبدالحسین (ع) تنها در حد شعار نیست و عملا کردها ارادت بسیار خاص و ویژه ای نسبت به ائمه اطهار (ع) دارند.

کنعانیان گفت:امیدوارم این اقدامات سبب شود که در سالهای آتی شاهد فعالیت جوانان ونوجوانان اهل سنت در موکبهای متعددی در سطح استان کردستان ومحلات باشیم.

وی گفت:یکی از مزیتهای موکب «حضرت رقیه خاتون» بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در استان کردستان حضور خادمین جوان ونوجوان است که از دل محلات این شهر حضور دارند وعاشقانه خدمت می کنند.
کنعانیان گفت:هر ساله چهار الی شش روز قبل از شروع پیاده روی اربعین موکب در «حضرت رقیه خاتون» جهت خدمت رسانی به زوار عزیز به پیشواز رفتیم.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۹ کاروان،حدود ۵۰۰ خانواده و در مجموع حدود ۶۰ هزار نفر از مسیر این موکب واقع در ورودی شهرستان سنندج روبروی پلیس راه همدان _سنندج تردد کردند که ما افتخار خدمت رسانی به این عزیزان را داشتیم.

وی همچنین مزیت بزرگ مواکب اهل سنت را معرفی جاذبه های گردشگری در استان عنوان کرد و افزود: امیدوارم با این روند در آینده شاهد ارتقا هرچه بیشتر صنعت گردشگری و رونق اقتصادی در سطح استان باشیم.

روناک کنعانیان گفت: برپایی این موکب، در طول این دوسال متوالی با تمام خاطرات تلخ وشیرینش جزو بهترین روزهای زندگی من بوده است، چرا که خاطرات تلخ هم در اربعین قطعا حکمتهای بزرگی دارد که ما از آن بی خبر هستیم.

وی گفت: اربعین، معلمیست که درس فداکاری وایثار حضرت امام حسین (ع) را هرساله برای ما تداعی میکند تا ما فراموش نکنیم که در زات تاریخ اسلام واهل بیت (ع) بزرگ مردان وشیرزنان زیادی با گذشت وفداکاری برای حفظ دین وآیین اسلام ناب محمدی جان خود را فدا کردند.

مدیر بنیاد بین الملی خیریه آبشار عاطفه ها در استان کردستان در پایان از مدیر عامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه های کشور حاج آقا فولا، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، فرماندار سنندج، استاندار کردستان، مسئول ستاد عتبات وعالیات استان، کمال تشکر وقدرانی خود را عنوان کرد و افزود:حضور این مسئولین عزیز ودلسوز در کنار ما باعث دلگرمی بزرگیست که در جهت ایجاد انگیزه و فعالیتهای هرچه بهتر طی سالهای آتی نقش بسزایی داشتند.

خبرنگار/کویستان عبدالحکیمی