مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از اهدای ۷۱ قلم اشیای قدیمی و تاریخی به موزه مردم‌‍‍‍‌شناسی خانه کُرد سنندج خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، یعقوب گویلیان روز پنج‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در این خصوص گفت:۷۱ قلم اشیای قدیمی و تاریخی توسط خانواده مرحوم معاونی، به موزه مردم‌شناسی خانه […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از اهدای ۷۱ قلم اشیای قدیمی و تاریخی به موزه مردم‌‍‍‍‌شناسی خانه کُرد سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، یعقوب گویلیان روز پنج‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در این خصوص گفت:۷۱ قلم اشیای قدیمی و تاریخی توسط خانواده مرحوم معاونی، به موزه مردم‌شناسی خانه کرد سنندج اهدا شد تا با نمایش آن، بخشی از تاریخ و سبک زندگی مردم این منطقه در معرض دید بازدید کنندگان قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، اظهار داشت:این اشیا شامل انواع خمره‌های سفالی، ظروف سفالی لعاب‌دار، وسایل طبخ غذا، صندوقچه‌های چوبی و فلزی، یغدان، چراغ گرمایشی و خوراک پزی، لامپا و برخی اقلام دیگر است.

او بیان کرد:نمایش این اشیاء، بخشی از تاریخ و سبک و سیاق زندگی مردم این خطه در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌گیرد.

گویلیان یادآور شد:امیدواریم این اقدام ارزشمند، سرآغاز اهدای اشیاء تاریخی و فرهنگی بسیاری توسط شهروندان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی به موزه این استان باشد.

مسئول امور موزه‌های کردستان هم اظهار داشت: این اشیاء پس از کارشناسی، تهیه شناسنامه و شماره‌گذاری اموال به تفکیک در چیدمان موزه مردم‌شناسی در بخش‌های مختلف مورد استفاده و در معرض دید بازدید کننده‌ها به‌نمایش درمی‌آید.

ابراهیم هاشمی عنوان کرد:اشیاء توسط اسدالله معاونی به نمایندگی از ورثه مرحوم معاونی به موزه مردم‌شناسی خانه کرد اهدا شد.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان