۷۴ چاپخانه در عرصه چاپ افست و دیجیتال در سطح استان کردستان فعالیت دارند معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت:در حال حاضر ۷۴ چاپخانه در عرصه چاپ افست و دیجیتال در سطح استان فعال هستند که متاسفانه بخشی از دستگاه های اجرایی سطح استان سفارشات چاپی […]

۷۴ چاپخانه در عرصه چاپ افست و دیجیتال در سطح استان کردستان فعالیت دارند

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت:در حال حاضر ۷۴ چاپخانه در عرصه چاپ افست و دیجیتال در سطح استان فعال هستند که متاسفانه بخشی از دستگاه های اجرایی سطح استان سفارشات چاپی خود را در استانهای دیگر انجام می دهند که تقاضا داریم این رویه تغییر یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛عیسی فلاحی در هفتمین جشنواره صنعت چاپ و تجلیل از فعالان حوزه چاپ و نشر استان، که پیش ازظهر امروز ۴مهر ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی سالن شماره ۲ سینما بهمن سنندج با حضور فعالان حوزه صنعت چاپ برگزار شد، اظهار داشت:توسعه فرهنگی امروز نیازمند زیر ساخت هایی می باشد که صنعت چاپ، یکی از این زیر ساختها تلقی میشود.
وی افزود:با توجه به مشکلاتی که اهالی صنعت چاپ استان کردستان با آن مواجه هستند، این عزیزان همچنان فعال در این عرضه تلاش می کنند.
فلاحی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مشکلات زیادی در حوزه صنعت چاپ و فرهنگ وجود داشته، افزود:شیوع کرونا، گرانی ماشین آلات صنعت چاپ و تورم موجبات رکود در این عرصه شده است.
معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از عدم همراهی و یکدلی مابین صنعت چاپ ابراز نگرانی کرد و افزود:ما هر ساله برای این روز جشنواره برگزار می کردیم و هدف ایجاد همدلی و مطرح کردن مشکلات این عرصه است که انتظار می رفت تمامی خانواده صنعت چاپ استان در این جمع حضور داشته باشند و تنها به اینکه باید از آنها تقدیر شود،اکتفا نکنند.
وی گفت:در حال حاضر ۷۴ چاپخانه در عرصه چاپ افست و دیجیتال در سطح استان فعال هستند که متاسفانه بخشی از دستگاه های اجرایی سطح استان سفارشات چاپی خود را دراستانهای دیگر انجام می دهند که تقاضا داریم این رویه تغییر یابد.
فلاحی گفت:دوره های آموزشی در عرصه صنعت چاپ برگزار شده اما متاسفانه از سوی اهالی صنعت چاپ استان از آن استقبال چندانی نشده است.

کتاب دیجیتال، لطمات سختی بر بدنه چاپ کتاب وارد کرده است

شهاب ناصری رئیس اتحادیه چاپ‌ونشر و عکاسان شهر سنندج در هفتمین جشنواره صنعت چاپ نیز در ادامه اظهار داشت: تلاش های زیادی برای ساماندهی صنعت چاپ مرکز استان صورت گرفته است.
رئیس اتحادیه چاپ و نشر استان گفت:صنعت چاپ صنعتی مظلوم است و کتاب دیجیتال نیز لطمات سختی بر بدنه چاپ به ویژه چاپ کتاب وارد کرده است.
وی افزود:اتحادیه چاپ و نشر و عکاسان ۲۸ رسته را پوشش می دهد، از همدیگر دور شدیم و کمتر در نشست ها و جلسات عرصه چاپ شرکت می کنیم و عدم مطالبه گری در این عرصه مشکلات را حل نخواهد کرد.
وی در پایان عنوان کرد:از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تقاضامندیم در جلسات شورای اداری استان بر سفارش چاپی دستگاه های اجرایی در داخل استان تاکید نمایید.

در پایان این مراسم از فعالان عرصه صنعت چاپ استان کردستان تجلیل شد.