رئیس مرکز تخصصی هنرهای ملی و آئینی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از اجرای ویژه برنامه «عاشورایین» با محوریت آئین‌های سوگواری شهرستان‌های اصفهان در گذر چهارباغ عباسی خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، منصور قربانی با اعلام این خبر گفت: همزمان […]

رئیس مرکز تخصصی هنرهای ملی و آئینی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از اجرای ویژه برنامه «عاشورایین» با محوریت آئین‌های سوگواری شهرستان‌های اصفهان در گذر چهارباغ عباسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، منصور قربانی با اعلام این خبر گفت: همزمان با فرارسیدن ایام اربعین حضرت اباعبدلله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان و برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری در نقاط مختلف شهر، ویژه برنامه «عاشورایین» با محوریت آئین‌های سوگواری شهرستان‌های اصفهان از ۲۱ شهریورماه آغاز شده و در گذر چهارباغ عباسی در حال برگزاری است.
او افزود: این برنامه در قالب ۵ اجرا برنامه‌ریزی شده که از ۲۱ تا ۲۵ شهریورماه همراه با برنامه «پرده تعزیه» که ترکیبی از اجرای دو سنت پرده خوانی عاشورا و تعزیه خوانی است ویژه عموم شهروندان برگزار می شود.
او از استقبال چشمگیر شهروندان همزمان با اجرای دو آیین «سنگ زنی» شهرستان نایین و آئین «سنج و دمام» شاهین شهر طی شب‌های گذشته خبر داد و اظهار کرد: از ۲۳ تا ۲۵ شهریورماه نیز آئین‌های «سنج زنی» آران و بیدگل، «العطش» کاشان و «زارخاکی» هرند برگزار می شود.
به گفته او، ویژه برنامه «عاشورایین» در این ایام از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در گذر چهارباغ عباسی روبروی گذر آمادگاه میزبان شهروندان است.