فرمانده انتظامی استان، در پیامی ضمن گرامیداشت حماسه مقاومت آزادگان هشت سال دفاع مقدس در بند اسارت دشمن بعثی، ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود این سروقامتان بی ادعا به میهن اسلامی را تبریک گفت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار” حمید علینقیان پور” که […]

فرمانده انتظامی استان، در پیامی ضمن گرامیداشت حماسه مقاومت آزادگان هشت سال دفاع مقدس در بند اسارت دشمن بعثی، ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود این سروقامتان بی ادعا به میهن اسلامی را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار” حمید علینقیان پور” که به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی صادر شده آمده است:
«۲۶ مرداد ماه برگ زرینی در تاریخ پرحماسه و مقاومت ملت بزرگ ایران است. روزی که آزاگان سرافراز بعد از سال ها درد و رنج اسارت پا به خاک میهن اسلامی نهادند و با حضور خود موجی از شادی و شعف را در جای جای کشور و بین مردم ایجاد کردند.
مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) همان زمان در خصوص آزادگان فرمودند: « آن شب های طولانی و پُررنج، آن روزهای پُرهراس و دشوار، آن سختی ها و فشارها، آن مرغوبیت ها، آن گرسنگی و سرما و گرما، آن دوری و غربت و جفا کشیدنِ از نااهلان و ایستادگی در مقابل خواست دشمنان خدا و همه‌ی این ساعت ها و لحظه‌ها و رنج ها، در دیوان الهی محفوظ است. خیال نکنید که اینها از بین رفت. همه‌ی اینها، مثل یک نوار صوت و تصویر مانده است.»
این توصیف رهبر معظم انقلاب از آزادگان، خود نشان دهنده دردها، رنج ها و ملامت هایی است که آزادگان سرافراز کشور در طی سال های اسارت به جان خریدند تا از این آزمون سخت الهی سربلند بیرون آیند و موجبات عزت انقلاب اسلامی را فراهم کنند.
آزادگان در حقیقت، با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شکنجه های مزدوران بعث هراسی به خود راه ندادند. آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضی ترین کسان به قضای الهی بودند. اینان سینه هایی فراخ تر از اقیانوس داشتند که از همه جا و همه کس بریده و به خدا پیوسته بودند، آزاده نامیده شدند چون از قید نفس و نفسیات رهایی یافته بودند.
آزادگان تجسم غیرت و مقاومت ملت ایران و نماد ظلم‌ستیزی و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی و خباثت‌های نظام سلطه و جبهه استکبار و در رأس آن طاغوت اعظم، آمریکای مکّار و جنایتکارند .
امروز مهم‌ترین نقش آزادگان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انتقال فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ جهاد، مقاومت و ایستادگی به نسل جوان جامعه است و برای حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت برای آینده باید این فرهنگ را با جدیت دنبال کنیم و در برنامه‌ریزی های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مدنظر قرار دهیم.
جا دارد با تأسی به رهنمودهای مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و تکریم و قدردانی از مجاهدت‌های توام با بصیرت و هوشمندی این عزیزان، نسل جوان و نوجوان کشور را به درس‌آموزی از نقش آزادگان در تاریخ مقاومت و پایداری این سرزمین و سیره آنان برابر دشمنان انقلاب و نظام که به ویژه برای نسل امروز و مردم این مرز وبوم بسیار آموزنده و الهام بخش است ترغیب و تشویق کرد.
اینجانب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه های مقاومت آزادگان عزیز هشت سال دفاع مقدس و رزمندگانی که در بند دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نایل آمدند، ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به خاک پاک میهن اسلامی را به همه آزادگان عزیز تبریک و تهنیت می گویم و سلامتی، بهروزی و توفیق روز افزون آنان تحت توجهات خاصه حضرت ولی عصر (عج) و زعامت مقام عظمی ولایت حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی ) را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.»