منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی با عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات متحده عربی در قدس اشغالی دیدار و گفت وگو کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری ایرنا،در این دیدار که سفرای دو طرف نیز حضور داشتند، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه […]

منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی با عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات متحده عربی در قدس اشغالی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری ایرنا،در این دیدار که سفرای دو طرف نیز حضور داشتند، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه امارات درباره تقویت روابط، توسعه اقتصادی و همکاری در زمینه‌های کشاورزی، انرژی، آب و امنیت غذائی بحث و گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف اعلام کردند که حجم تجارت بین تل آویو و ابوظبی در پایان سال جاری (۲۰۲۲) به حدود ۲.۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

لاپید در این دیدار همچنین حمایت رژیم صهیونیستی را از ابوظبی در مقابل حملات پهپادی که ژانویه گذشته از سوی یمن علیه امارات متحده عربی انجام شد، اعلام کرد.

منابع رسمی اماراتی چهارشنبه شب از ورود عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات متحده عربی به تل آویو خبر دادند.

این سفر چند روز طول خواهد کشید و وزیر امورخارجه امارات در مراسم دومین سالگرد امضای توافق سازش موسوم به «توافق آبراهام» میان امارات و رژیم صهیونیستی شرکت خواهد کرد.

امارات اولین کشور حوزه خلیج فارس و سومین کشور عربی بود که توافق نامه عادی سازی با رژیم اشغالگر قدس را امضا و به قافله خیانت کاران به آرمان فلسطین پیوست؛ امری که با موجی از محکومیت‌ها در جهان اسلام روبرو شد.