بازدید معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان از دادگاه صلح و شورای حل اختلاف شهرستان سقز در راستای ارزیابی نحوه اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و راه اندازی دادگاه های صلح، بهادر اسدی معاون قضایی رئیس کل در امور دادگاه های صلح و شورای حل اختلاف، به همراه دکتر علی رشیدی معاون فناوری […]

بازدید معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان از دادگاه صلح و شورای حل اختلاف شهرستان سقز

در راستای ارزیابی نحوه اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و راه اندازی دادگاه های صلح، بهادر اسدی معاون قضایی رئیس کل در امور دادگاه های صلح و شورای حل اختلاف، به همراه دکتر علی رشیدی معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کردستان، از شعب دادگاه صلح و شوراهای حل اختلاف شهرستان سقز بازرسی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان طی بازدید به عمل آمده با رئیس و معاون قضایی در امور شوراهای حل اختلاف و قضات دادگاه های صلح و کارکنان شوراهای حل اختلاف دیدار و پیرامون مسائل و مشکلات پیش روی دادگاه های صلح و شورا بحث، گفتگو و تبادل نظر کردند.
بهادر اسدی اجرای کامل و دقیق الگوی تعالی در حوزه حل اختلاف و برنامه های عملیاتی را یک ضرورت بسیار مهم در شهرستان قلمداد و افزود:یکی از برنامه های مهم سند تحول و تعالی قوه قضائیه هوشمند سازی فرآیندهای رسیدگی قضایی از طریق ایجاد پرونده تمام الکترونیکی و بدون کاغذ است که باید مورد توجه جدی دادگاه های صلح و شوراهای حل اختلاف قرار گیرد.
وی تصریح کرد:یکی از برنامه های عملیاتی تشویق مادی و معنوی قضاتی است که بیشترین آمار صلح و سازش را حین رسیدگی به پرونده ها دارند.
معاون حل اختلاف دادگستری استان کردستان در ادامه اظهار داشت:توسعه روش های صلح و سازش و توسعه فعالیت واحدهای مددکاری در کلانتری ها و پاسگاه ها با هدف صلح و سازش از راهبردهای مهم سند تحول و تعالی در زمینه کاهش ورودی پرونده به دادگستری است.
اسدی اظهار امیدواری کرد:اجرایی شدن قانون جدید شوراهای حل اختلاف موجب توسعه روش های حل اختلاف جایگزین رسیدگی قضایی گردد.