پاسداران موشک‌های نسل قدیم در عملیات "وعده صادق" خودنمایی کردند

پاسداران موشک‌های نسل قدیم در عملیات “وعده صادق” خودنمایی کردند

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه ما علی‌رغم داشتن موشک‌های نسل جدید، در «وعده صادق» از این‌ها استفاده نکردیم، بلکه موشک‌های نسل‌ قدیم را برای این عملیات به کار گرفتیم، تصریح کرد: در این عملیات اراده خود برای بازدارندگی و جلوگیری از حمله دشمن به منافع خود را نشان دادیم.

سردار علی بلالی امروز (۲۹ اردیبهشت)در اختتامیه رویداد «جام رسانه امید» که با حضور اصحاب رسانه سطح کشور برگزار شد، اظهار داشت: امروز به واسطه وجود تلاش جوانان و متخصصان کشور توانسته‌ایم به سمت تولید بومی در رده‌های مختلف نظامی حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز برای ساخت موشک هیچ‌گونه وابستگی به کشورهای دیگر نداریم، گفت: امروز موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتر و دقت اصابت نقطه‌ای ساخته‌ایم و تمامی موشک‌های ما نقطه‌زن هستند و این نتیجه داشتن امید، اعتماد و تکیه بر توان جوانان است.

مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه به توان پهبادی کشور اشاره و اظهار کرد: امروز قدرت موشکی ما بسیار بالاست و مجموعه‌ای غنی از پهپادها در نیروهای مسلح وجود دارد که همگی بومی است.

بلایی با تاکید بر اینکه امروز دانش ما بومی است، افزود: در حوزه پدافند علاوه بر سامانه “سوم خرداد”، نسل جدیدی ساخته‌ایم اما هنوز آن را مورد استفاده قرار ندادیم اما توانستیم با همان سامانه “سوم خرداد” از مرزها و حریم هوایی کشور به خوبی دفاع کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه فضایی نیز با پرتاب ماهواره توانیستم لایه لئو را فتح کنیم و البته هنوز دو لایه دیگر هم باقیست که آن‌ها را هم پشت سر خواهیم گذاشت و به قله‌های بالاتر خواهیم رسید.

سردار بلایی با اشاره به شعار سپاه‌ پاسداران مبنی بر”فضایی شدن مساوی است با جهانی شدن”، گفت: سال‌های زیادی هم تا رسیدن ما به این نقطه باقی نمانده است و با تلاش و استفاده از ظرفیت جوانان به زودی قله‌ها‌ی فناوری فضایی را نیز فتح خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما علی‌رغم داشتن موشک‌های نسل جدید، در «وعده صادق» از این‌ها استفاده نکردیم، بلکه موشک‌های نسل‌ قدیم را برای این عملیات به کار گرفتیم، تصریح کرد: در این عملیات اراده خود برای بازدارندگی و جلوگیری از حمله دشمن به منافع خود را نشان دادیم.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران، خاطرنشان کرد: اراده ما بر به کارگیری قدرت در زمان و مکان مناسب است و این اراده را هم در جریان عملیات وعده صادق به خوبی به نمایش گذاشتیم.

.

پیشرفت_ایران

جام رسانهای امید

پیشرفت_کردستان