باشگاه شهراندیشان فرصتی برای مشارکت شهروندان دغدغه‌مند در امور شهر مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: یکی از موضوعات مورد تاکید در شورای اسلامی این کلان‌شهر راه‌اندازی باشگاه شهراندیشان برای مشارکت افراد دغدغه‌مند نسبت به برنامه‌های اجرایی در سطح شهر اصفهان بود تا بتوانیم از نقطه نظرات آن‌ها بهره‌مند شویم. به گزارش […]

باشگاه شهراندیشان فرصتی برای مشارکت شهروندان دغدغه‌مند در امور شهر

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: یکی از موضوعات مورد تاکید در شورای اسلامی این کلان‌شهر راه‌اندازی باشگاه شهراندیشان برای مشارکت افراد دغدغه‌مند نسبت به برنامه‌های اجرایی در سطح شهر اصفهان بود تا بتوانیم از نقطه نظرات آن‌ها بهره‌مند شویم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مرتضی نصوحی با اشاره به برگزاری نشست باشگاه شهراندیشان با تعدادی از شهروندان و پژوهش‌یاران شهرداری اصفهان اظهار کرد: از سال گذشته یکی از موضوعات مورد تاکید در شورای اسلامی شهر اصفهان راه‌اندازی باشگاه شهراندیشان بود.

وی با اشاره به جنبه برون و درون‌سازمانی باشگاه شهراندیشان افزود: هدف از راه‌اندازی این باشگاه مشارکت افراد دغدغه‌مند نسبت به تصمیم‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های اجرایی در سطح شهر اصفهان است تا بتوانیم از نقطه نظرات آن‌ها بهره‌مند شویم.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری این نشست در دو بخش تصریح کرد: بخش نخست با حضور شهروندانی برگزار شد که در فرایند بودجه‌ریزی ۱۴۰۲ شهرداری مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: امسال به‌صورت فراگیر، زمانی که لایحه بودجه ۱۴۰۲ از طرف شهرداری اصفهان به شورای اسلامی شهر تقدیم شد، طی فراخوانی به شهروندان اعلام شد تا آن‌ها نیز در مورد این لایحه پیشنهادهای خود را مطرح کنند.

نصوحی با بیان اینکه تعداد مشارکت شهروندان برای ارائه پیشنهادها در فرایند بودجه‌ریزی ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان کم بود، گفت: ایده‌های خوبی از طرف شهروندان در مورد این لایحه مطرح و به‌منظور قدردانی از این مشارکت جلسه مذکور برگزار شد.

وی با اشاره به بخش دوم نشست باشگاه شهراندیشان خاطرنشان کرد: در مجموعه شهرداری اصفهان همکاران توانمند در سطوح بالای علمی وجود دارند و این مجموعه در نظر دارد از آن‌ها در قالب پژوهش‌یاران درون‌سازمانی در مواردی که به پژوهش‌های جدی و بیشتری نیاز است، بهره گیرد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: پیرو این موضوع فراخوانی در اتوماسیون شهرداری اعلام شد تا افراد متقاضی رزومه‌های خود را ارسال کنند و نخستین جلسه با این همکاران در حوزه‌های مختلف شهرداری برگزار شد.

وی با بیان اینکه ابعاد مختلفی در حوزه‌های شهر هوشمند از جمله حوزه حمل‌ونقل هوشمند، محیط زیست و مسائل ساختمان هوشمند مطرح است، افزود: امیدواریم اطلاع‌یابی همکاران بتواند ترویج دهنده این موضوع در حوزه‌های مربوطه باشد و ایده‌های آن‌ها در راستای تکمیل سند شهر هوشمند طبق این دستور کار باشد.

نصوحی اظهار امیدواری کرد: سال آینده این جلسات به‌طور مداوم برگزار شود و بتوانیم همکاران متخصص را به‌صورت گروهی گردهم آییم ، از اندیشه‌ها بهره‌مند شویم و با ساختاردهی و شبکه‌سازی بین همکاران، تبادل اطلاعات و دانش خوبی را در مجموعه شهرداری رقم بزنیم و نتیجه آن برای شهروندان نیز رضایت‌بخش باشد.