ایجاد صندوق ضمانت اشتغال در راستای کمک به زنان سرپرست خانوار/پرداخت ۴۳ هزار تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستان مدیر صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: در حال حاضر صندوق ضمانت اشتغال در راستای کمک به زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است که می‌تواند این افراد را برای دریافت تسهیلات از این صندوق و سایر بانک‌ها ضمانت کند. به […]

ایجاد صندوق ضمانت اشتغال در راستای کمک به زنان سرپرست خانوار/پرداخت ۴۳ هزار تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستان

مدیر صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: در حال حاضر صندوق ضمانت اشتغال در راستای کمک به زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است که می‌تواند این افراد را برای دریافت تسهیلات از این صندوق و سایر بانک‌ها ضمانت کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ جلال محمودیان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شعبه امداد ولایت سنندج برگزار شد، اظهار کرد:به منظور دستگیری از نیازمندان این صندوق از سال ۹۵ در کردستان راه‌اندازی شد تا با جذب سپرده خیران و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال، تأمین جهیزیه، درمان بیماری، کمک هزینه مسکن، کمک هزینه تحصیلات به مددجویان و نیازمندان کمک کند.

محمودیان گفت:این صندوق ویژگی‌های متفاوتی برای پرداخت تسهیلات دارد که بدون کارمزد و صفر درصد تسهیلات خود را پرداخت می‌کند و هیچ‌گونه جریمه دیرکردی ندارد.

وی افزود:پرداخت تسهیلات در این صندوق به صورت بلندمدت بوده و تا ۶۰ ماه تسهیلات قسط بندی می‌شود و سایر فعالیت‌های صندوق خدمات بانکداری و قرض الحسنه است که برای ۱۸۰ هزار نفر خدمات بانکداری ارائه می‌دهد.

محمودیان افزود: از سال ۱۳۹۵ تاکنون ۴۳ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ریالی ۴ هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال پرداخت کرده است که شامل ۲۶ هزار تسهیلات کارگشایی به مبلغ هزار و ۶۰۹ میلیارد ریال، ۹ هزار تسهیلات اشتغال و خودکفایی به ارزش هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال، ۶ هزار تسهیلات مسکن، خرید و ساخت مسکن به مبلغ ۸۸۵ میلیارد ریال، ۹۳۵ فقره تسهیلات فرهنگی و هزار و ۴۵۱ فقره تسهیلات خیرین به نیازمندان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد:آنچه از سوی مسؤولان کمیته امداد استان کردستان و مدیرعامل شعب صندوق امداد ولایت استان از مردم درخواست شده، آن است که خیرین و سخاوتمندان استان که همواره در عرصه‌های مختلف همراه نیازمندان بوده‌اند، برای کمک به مددجویان و نیازمندان استان بیش از پیش همراهی کنند و با سپرده خود در این صندوق زمینه کمک بیشتر به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را فراهم کنند.
مدیر صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت:اولویت این صندوق در پرداخت تسهیلات مددجویان امداد و در رأس آن زنان سرپرست خانوار است که مددجویان زیرپوشش کمیته امداد می‌توانند در صورت نداشتن ضامن، از خود امداد ضمانت اخذ کرده و تسهیلات دریافت کنند.

محمودیان گفت: در حال حاضر صندوق ضمانت اشتغال در راستای کمک به زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است که می‌تواند این افراد را برای دریافت تسهیلات از این صندوق و سایر بانک‌ها ضمانت کند.