ضعف قوانین حوزه ایثارگری باید برطرف شود مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: قوانین موجود برای ایثارگران ضعف‌هایی دارد که باید برطرف شود.  به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، خسرو شهیدی در همایش «حقوق شهروندی و ایثار، آسیب شناسی قوانین در حوزه ایثارگران» که صبح امروز چهارشنبه (۲۹ آذرماه) در آمفی‌تئاتر بنیاد […]

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: قوانین موجود برای ایثارگران ضعف‌هایی دارد که باید برطرف شود. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، خسرو شهیدی در همایش «حقوق شهروندی و ایثار، آسیب شناسی قوانین در حوزه ایثارگران» که صبح امروز چهارشنبه (۲۹ آذرماه) در آمفی‌تئاتر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سلام و درود بر امام خمینی (ره) و همه شهیدان و افرادی که در دوران دفاع مقدس بودند، کسانی که در مسیر اسلام قدم برداشته، راه سعادت را برای ما هموار کردند که بتوانیم در سایه آسایش و آرامش آنها زندگی کنیم.

وی افزود: در آستانه شب یلدا هستیم، مردم به نوعی آماده می‌شوند که دور هم جمع باشند، ۳۰ آذر ماه سال ۱۳۶۵ در همین شهر یلدای خونین اتفاق افتاد؛ به استناد تاریخ این شهر بیش از ۱۱۵۰ بار بمباران شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه تصریح کرد: مردم ساعت ۱۲:۳۰ مورد تهاجم نیروهای دشمن قرار گرفتند، در ساعت ۱۶:۴۵ همان‌ روز این اتفاق با بیش از ۱۰ فروند هواپیمای دشمن مجدد اتفاق افتاد، بیش از ١٠٠ شهید در این روز بر اثر بمباران هوایی داشتیم.

وی بیان کرد: نشست امروز به رسم سال گذشته در قالب برنامه‌های عملیاتی بنیاد شهید است، قانونی که حق ایثارگران است دارای نقص‌هایی است؛ مثلا در حوزه درمان اینکه قوانین اجرا می‌شود یا خیر باید پیگیری شود.

شهیدی ادامه داد: موانع، نواقص و عیوبی که وجود دارد باید پیگیری شود، همچنین قوانین ششم توسعه با بررسی‌هایی که انجام شده باعث می‌شود ضعف ها مشاهده و رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: جامعه ایثارگران گاهی از قوانین موجود، از قانونی که حق مسلم آنهاست بی اطلاع هستند، قطعا نواقصی که وجود دارد جمع بندی شده و در رفع آنها کوشش خواهد شد.