دخالتی در هزینه‌‌کرد مالیات نداریم مدیرکل امور مالیاتی کردستان اظهار داشت:وظیفه امور مالیاتی صرفا وصول مالیات است و دخالتی در نحوه هزینه‌کرد مالیات نداریم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مصطفی فعله‌گری در دیدار با ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج اذعان نمود:از آنجایی که مسئولیت و رسالت اداره امور مالیاتی در […]

دخالتی در هزینه‌‌کرد مالیات نداریم

مدیرکل امور مالیاتی کردستان اظهار داشت:وظیفه امور مالیاتی صرفا وصول مالیات است و دخالتی در نحوه هزینه‌کرد مالیات نداریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مصطفی فعله‌گری در دیدار با ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج اذعان نمود:از آنجایی که مسئولیت و رسالت اداره امور مالیاتی در جامعه حساس است نیاز داریم جهت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از شخصیت‌های مهم و منتفذ استان از جمله حضرت‌عالی کمک بگیریم.
وی با عنوان اینکه مردم حق دارند بدانند مالیات کجا هزینه می‌شود بیان داشت:پرداخت مالیات یک بعد قضیه و بعد دیگر هزینه کرد مالیات است و ضروری است دستگاه های خدمت رسان هزینه کرد مالیات را اعلام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با اشاره به اینکه خرداد و تیر ماه فصل ارائه اظهارنامه مالیاتی و فرم تبصره صد است تصریح نمود: با توجه به اینکه اقتصاد استان متکی بر کشاورزی و دامداری می‌باشد و مشاغل استان ضعیف هستند هدف این است که بیشترین اطلاع رسانی و مشاوره را به مردم داشته باشیم که مودیان دچار مشکل نشوند.

مصطفی فعله‌گری تاکید کرد: از ملزومات اطلاع رسانی معطوف به تمکین مودیان، اعلام محل مصرف مالیات در استان است که متاسفانه روایت درستی در جامعه وجود ندارد و اگر دستگاههای خدمت رسان و متولی در این مورد اطلاع رسانی کنند شاهد تغییر شگرفی در فرهنگ مردم نسبت به مالیات خواهیم بود.

مدیرکل در این دیدار اعلام نمود: در سال گذشته و دو ماهه اول امسال ۵۵۰۰ میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده که این مبالغ کمک قابل ملاحظه‌ای در اداره مناطق شهری و روستایی است.