مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت:: ۵۴ مرکز آموزشی در استان اصفهان فعال است، از کارآموزان شهریه‌ای دریافت نمی‌شود و تمام دوره‌ها بر اساس استانداردهای آموزشی است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، محمدرضا مصلحی در دیدار با امام جمعه اصفهان با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان […]

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت:: ۵۴ مرکز آموزشی در استان اصفهان فعال است، از کارآموزان شهریه‌ای دریافت نمی‌شود و تمام دوره‌ها بر اساس استانداردهای آموزشی است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، محمدرضا مصلحی در دیدار با امام جمعه اصفهان با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان اظهار کرد: وظیفه و هدف ما در هفته ملی مهارت این است که اهداف و وظایف فنی حرفه‌ای و دوره‌های مهارتی را که بستر اشتغال است برای جامعه هدف مشخص کنیم.

وی افزود: ۵۴ مرکز آموزشی در ۲۸ شهرستان استان اصفهان فعالیت می‌کند و از کارآموزان شهریه‌ای دریافت نمی‌شود و تمام دوره‌ها بر اساس استانداردهای آموزشی در صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر ارائه می‌شود و در بخش غیردولتی نیز با مجوز و نظارت فنی حرفه‌ای و تحت عنوان آموزشگاه‌های آزاد این آموزش‌ها ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خاطر نشان کرد: مراکز آموزش فنی حرفه‌ای ۱۹ جامعه هدف را آموزش می‌دهند از جمله زنان بی سرپرست و بدسرپرست، معتادان بهبودیافته، سربازان، دانشجویان و محصلین و افرادی که درصدد افزایش مهارت در مجموعه‌های خود هستند را شامل می‌شود.

مصلحی تاکید کرد: مراکز آموزش مهارت شغلی برای دانشجویان در دانشگاه‌ها ایجاد شده است و هم چنین برای افزایش جذابیت و جلوگیری از روی آوردن جوانان به مشاغل کاذب، زمینه اوقات فراغت دانش آموزان را فراهم کرده ایم و این برنامه تا پایان شهریور ادامه دارد و افراد می‌توانند یک دوره مهارتی را در این مدت کسب کنند.

وی اضافه کرد: هم چنین در بحث طلاب و خانواده‌های آنها نیز چند سالی است که کارهایی را شروع کرده ایم اما نیاز به حمایت نماینده ولی فقیه در استان دارد.