آثار باستانی شهر اصفهان به چالش کشیده شد مسئول فرهنگی و گردشگری تخت فولاد گفت: در چالش زیر خاکی ۶ تکیه از ۴۰ تکیه تخت فولاد ذیل سؤالاتی که از مخاطبان و شرکت‌کنندگان پرسیده می‌شود معرفی و تبین می‌شوند. هادی نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ در خصوص چالش زیر خاکی که در […]

مسئول فرهنگی و گردشگری تخت فولاد گفت: در چالش زیر خاکی ۶ تکیه از ۴۰ تکیه تخت فولاد ذیل سؤالاتی که از مخاطبان و شرکت‌کنندگان پرسیده می‌شود معرفی و تبین می‌شوند.
 
هادی نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ در خصوص چالش زیر خاکی که در ایام عید نوروز برای مسافران در نظر گرفته شده اظهار کرد: چالش زیر خاکی توسط مجموعه تاریخی فرهنگی تخت فولاد اصفهان باهدف معرفی شخصیت‌ها و مشاهیر، عناصر گردشگری و شناساندن جذابیت‌های تخت فولاد طراحی و برنامه‌ریزی شده است. در چالش زیر خاکی، ۶ تکیه از ۴۰ تکیه تخت فولاد ذیل سؤالاتی که از مخاطبان و شرکت‌کنندگان پرسیده می‌شود معرفی و تبیین می‌شوند.

مسئول فرهنگی و گردشگری تخت فولاد با بیان اینکه بیش از ۱۵ نفر در پذیرش، بازی بانی و پشتیبانی چالش زیر خاکی مشغول فعالیت هستند افزود: پشتیبانی این چالش از طریق فضای مجازی و برقراری تماس تلفنی برای راهنمایی شرکت‌کنندگان در این چالش فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: برای چالش زیر خاکی پنج غرفه پذیرش در تکیه بابا رکن‌الدین، تکیه میرفندرسکی، گلستان شهدا، میدان امام و باغ فدک در نظر گرفته شده و شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به این غرفه‌ها در چالش شرکت کنند.

نظری ابراز کرد: چالش زیر خاکی شامل هفت مرحله است که در تکیه میرفندرسکی، تکیه مادر شاهزاده، تکیه خوانساری، تکیه خاتون‌آبادی، تکیه سیدالعراقین و تکیه کازرونی که از جمله تکایای بارز، با پیشینه تاریخی و عناصر گردشگری بیشتری نسبت به سایر تکیه‌های تخت فولاد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ گروه خانوادگی در چالش زیر خاکی ثبت‌نام کردند ادامه داد: تاکنون بیش از ۴۰ گروه این چالش را به اتمام رساندند. نظرسنجی از این ۴۰ گروه به جهت ثبت رضایتمندی و ارزیابی چالش انجام شده و اغلب گروه‌های شرکت‌کننده نسبت به چالش زیر خاکی اعلام رضایتمندی کردند.

مسئول فرهنگی و گردشگری تخت فولاد بیان کرد: اکثر شرکت‌کنندگان از شهر اصفهان و مابقی از استان‌های تهران، یزد، کرمان و دیگر شهرها بودند. اما از مناطق اطراف اصفهان مانند درچه، خمینی‌شهر و زرین‌شهر نیز شرکت‌کننده داشتیم و چالش زیر خاکی با استقبال خوب و مطلوبی از سوی شرکت‌کنندگان و مخاطبان قرار گرفت.

نظری در پایان با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان پس از به اتمام رساندن چهار مرحله از این چالش مورد تأیید هستند و در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند گفت: این چالش از دوم تا نهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به مدت ۸ روز برگزار و در پایان به‌ازای هر روز از مسابقه قرعه‌کشی انجام و به هر گروه از برندگان در قرعه‌کشی بسته هدیه خانوادگی ارسال خواهد شد. لازم به ذکر است که قرعه‌کشی به‌صورت آنلاین در پیام‌رسان ایتا پخش خواهد شد.