به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و درهفتمین روز از دهه مبارک فجر ۶۹ پروژه شرکت توزیع برق استان در ۳ شهرستان دیواندره، کامیاران و مریوان افتتاح و به بهره برداری رسید. لهونیان با اشاره به […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و درهفتمین روز از دهه مبارک فجر ۶۹ پروژه شرکت توزیع برق استان در ۳ شهرستان دیواندره، کامیاران و مریوان افتتاح و به بهره برداری رسید.

لهونیان با اشاره به اینکه از این تعداد ۳۴ پروژه مربوط به شهرستان دیواندره است، افزود: همچنین امروز ۲۷ پروژه نیز در شهرستان کامیاران و ۸پروژه نیز در شهرستان مریوان همزمان به بهره برداری رسید.

وی افزود: اصلاح و تبدیل شبکه برق ۳۲ روستای شهرستان دیواندره به کابل خودنگهدار، رفع ضعف ولتاژ دو منطقه و همچنین تامین روشنایی معابر میدان شورا، بخشی از طرح های افتتاح شده در شهرستان دیواندره است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه در مجموع برای اجرای این طرح ها در شهرستان دیواندره بیش از ۹۳۹ میلیون و ۹۹۷ هزار ریال اعتبار صرف شده است، افزود: از مجموع ۴۰۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی در روستاهای این شهرستان تاکنون بیش از ۱۲۰ کیلومتر آن اصلاح و به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

وی درادامه به افتتاح ۲۶ طرح بهارستان در ۲۶ روستای موردهدف در شهرستان کامیاران اشاره کرد وگفت: این طرح درتمام روستاهای کامیاران اجرایی شده که در این زمینه کامیاران در استان کردستان پیشتاز است.

لهونیان افزود: امروز همچنین خط فشار متوسط هوایی شهرک کسری و یک دستگاه پست هوایی ۲۰۰ کاوا جهت برق رسانی و همچنین کابل کشی فشار ضعیف زمینی به شهرک جدید کسری نیز در شهرستان کامیاران به بهره برداری رسید.

وی در ادامه گریزی به پروژه های قابل افتتاح در شهرستان مریوان زد و گفت: اصلاح و تبدیل شبکه سیم مسی ۶ روستای این شهرستان به کابل خودنگهدار و برق رسانی به تصفیه خانه مریوان و در نهایت احداث شبکه فشار متوسط تونل باغات، مجموع پروژهای افتتاح شده در شهرستان مریوان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار داشت:امسال ۵۸ پروژه در سراسر استان کردستان بااعتباری بالغ‌ بر ۹۴۶ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می شود

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان.