اصفهان آبان ماه میزبان کنگره ۲۴ شهید استان مشارکت مردمی؛ محور اصلی برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان زهرا نصیری –  فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) درجلسه کمیته رسانه وارتباطات کنگره ۲۴ هزار شهید استان گفت: کنگره ملی بزرگداشت ۲۴ هزار شهید استان در آبان ماه برگزار می‌شود که شروع آن دیدار با […]

اصفهان آبان ماه میزبان کنگره ۲۴ شهید استان

مشارکت مردمی؛ محور اصلی برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان

زهرا نصیری –

 فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) درجلسه کمیته رسانه وارتباطات کنگره ۲۴ هزار شهید استان گفت: کنگره ملی بزرگداشت ۲۴ هزار شهید استان در آبان ماه برگزار می‌شود که شروع آن دیدار با رهبر انقلاب اسلامی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سردار مجتبی فدا با اشاره به اینکه تلاش ما این است که با کمک اصحاب رسانه، کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید استان را با مشارکت مردمی برگزار کنیم و آحاد مردم در بزرگداشت شهدا نقش ویژه خود را تعریف کنند افزود: دراین زمینه آثارهنری فاخر وماندگاری را مجموعه‌های مختلف تولید کرده اند ویا درحال تولید است.

وی با بیان اینکه برای بهره مندی اقشار مختلف از برنامه ها، کنگره به مدت ۱۰ شب برگزار می‌شود اضافه کرد: این کنگره در بخش‌های شهرستانی هم برگزار می‌شود ودراین راستا یادواره شهدا درسطح استان درحال برگزاری است.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی الگوی خود را از نهضت حسینی و شهدای کربلا گرفته است و همان‌طور که امام حسین(ع) اسلام را از انحراف نجات داد و به مسیر اصلی خود بازگرداند، انقلاب اسلامی نیز به‌مثابه مقیاس کوچکی از قیام آن حضرت در شرایطی که جهان به دو اردوگاه کمونیسم و لیبرال دموکراسی تقسیم شده بود، اولاً گفتمان تازه‌ای مشتمل بر مفاهیمی مانند عدالت‌طلبی، آزادی‌خواهی، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم را وارد صحنه کرد و ثانیاً، به احیای عزت، سربلندی و عظمت ملت ایران پرداخت و ثابت کرد که قانون جنگل، تنها قانون حاکم بر جهان نیست.

وی افزود: تا پیش از آن، هر کشوری که قدرت و ثروت داشت، حاکم و همه‌کاره دنیا بود؛ ولی امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی نشان داد که یک ملت‌ می‌تواند با ایمان به خدا، رهبری پیامبرگونه و رشادت جوانان خود در مقابل تمام دنیا بایستد و ثمره این ایستادگی، همان است که امروز شاهد آن هستیم.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان اضافه کرد: دشمن از همان ابتدا، توطئه‌چینی و حمله به زیرساخت‌ها و مبانی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را آغاز کرد که این مسئله در ۴۵ سال گذشته، همواره در جریان بوده و به موازات آن، ایستادگی مردم نیز ادامه داشته و این همان امتداد تاریخی نهضت عاشوراست. فتنه‌های گوناگون و متعدد در طول این ۴۵ سال نشان می‌دهد که دشمن برنامه سنگینی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی تدارک دیده؛ ولی آنچه موجب حفظ انقلاب شده، هدایت‌های مقام عظمای ولایت و نقش‌آفرینی شهدا بوده است.

وی با بیان اینکه شجاعت تصمیم و اراده برای مقابله با اسرائیل و شکست هیمنه این رژیم از ثمرات خون شهداست، گفت: ما می‌خواهیم این ثمرات را در جامعه منعکس و کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید استان را با مشارکت مردم برگزار کنیم. در این مسیر، به دیدگاه‌ها و کمک اصحاب رسانه نیازمندیم.

فدا ادامه داد: اگر ما به جزئیات هشت سال دفاع مقدس نپردازیم، آن وقت چه کسی می‌تواند این حماسه بزرگ را به جامعه معرفی کند؟ همه شهدایی که تصاویر آنها را در اینجا می‌بینید، هر کدام ویژگی‌های برجسته و امتیازاتی داشتند که با تبیین آنها می‌توانستیم اتفاقات بسیاری رقم بزنیم. همچنین چرایی رخداد و ویژگی‌های عملیات‌های دفاع مقدس، موضوع دیگری است که باید برای مردم تبیین شود. در این صورت است که می‌توانیم آنها را با مفاهیم و موضوعات جنگ آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: با وجود همه فشارها و محدودیت‌ها، ما از جنگ تحمیلی سربلند بیرون آمدیم؛ ولی نسل امروز از جزئیات این موضوع اطلاع ندارد و آن را به چالش می‌کشد؛ بنابراین اگر به تبیین دفاع مقدس با تمام جزئیات آن بپردازیم، نسل جوان نیز پاسخ سؤالات و چالش‌های خود را خواهد یافت. آنها امروز بسیاری از شخصیت‌های کارتونی، سینمایی، هنری و ورزشی دنیا را بیش از شهدا و چهره‌های شاخص هشت سال دفاع مقدس می‌شناسند و این نشان‌دهنده غفلت ماست. البته هنوز دیر نشده و همچنان انگیزه، برنامه و ظرفیت در این مسیر وجود دارد؛ بنابراین اصحاب رسانه را دعوت کردیم تا با آنها مشورت، تبادل نظر و هم‌فکری کنیم که چگونه می‌توان کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید استان را به تمام خانواده‌ها اطلاع‌رسانی کرد تا مردم نقشی برای خود در بزرگداشت شهدا تعریف کنند.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان یادآور شد: در دوران شیوع کرونا، روضه‌های خانگی کوچک رونق گرفت، آیا نمی‌توان همین انگیزه و شیوه را الگویی برای بزرگداشت شهدا قرار داد؟ هر خانواده‌ای می‌تواند برای شهید خود یادواره‌ای ساده و کوچک برگزار کند و یادواره شهدا نباید حتماً در قالب مراسمی رسمی برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید استان اصفهان امسال تحت هر شرایطی برگزار می‌شود، گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا این اتفاق رقم بخورد. بخشی از کار به عهده صدا و سیماست و در اینجا لازم است که از این مجموعه بابت کارهای بسیاری که انجام داده، قدردانی کنیم؛ ولی در عین حال تمام برنامه‌های صدا و سیما نمی‌تواند به موضوع دفاع مقدس اختصاص یابد. در کنار آن، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب نیز باید در انعکاس این رویداد نقش ویژه‌ای ایفا کنند. کمترین آن این است که بخشی از فضای رسانه به این موضوع اختصاص داده شود؛ ولی نباید به آن بسنده کرد.

استارت دهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر رویداد رسانه‌ای کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان

سرهنگ محسن شکیب دبیر کمیته رسانه وارتباطات کنگره ملی شهدای استان هم گفت: کمیته رسانه یکی از ۲۱ کمیته فعال کنگره شهدای استان است که علاوه بر انجام وظایف خود، اخبار وفعالیت دیگر کمیته‌ها را در رسانه‌های مختلف استان منعکس می‌کند.

وی با اشاره به رونمایی از دو فعالیت در حوزه رسانه که جزو برنامه‌های کنگره است، افزود: دهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در قالب گزارش خبری، مصاحبه، یاداشت وسرمقاله، تیتر، اینفوگرافیک، موشن گرافیک، عکس، کلیپ وگزارش ویدئویی، مستند وپادکست ودر موضوع‌هایی همچون شعار سال، رسانه ودفاع مقدس، شهید سلیمانی، جهادخدمت شهید جمهور ودیگر موضوعات برگزار می‌شود.

به گفته محسن شکیب دومین رویداد رسانه‌ای با عنوان جام رسانه امید هم از دیگر برنامه‌هایی است که محور‌های آن امید آفرینی وایجادشور ونشاط درجامعه با تولید محتوای مناسب است.