علاج واقعه را باید قبل از وقوع انجام داد/مهاجرت بی رویه و ساخت و سازهای غیر قانونی با اتکا به روش های زورمندانه توسط عناصر سودجو رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به مسئولان شهر اصفهان نوشت: این روزها عده ای فرصت طلب با سوء استفاده از جامعه محروم […]

علاج واقعه را باید قبل از وقوع انجام داد/مهاجرت بی رویه و ساخت و سازهای غیر قانونی با اتکا به روش های زورمندانه توسط عناصر سودجو

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به مسئولان شهر اصفهان نوشت: این روزها عده ای فرصت طلب با سوء استفاده از جامعه محروم ، به جان اراضی حاشیه ای اصفهان افتاده و غالبا بدنبال منافع خود با ایجاد سرپناه های حتما غیر امن و غیر اصولی و بی رویه ، می خواهند همگان را در مقابل عمل انجام شده قرار داده و به مطامع و منافع خود دست یابند . تا دیر نشده فکری برای این اقدام خلاف و هنجار شکنانه بشود .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان،  مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان  در صفحه اجتماعی خود نوشت:

“بسم الله الرحمن الرحیم 

امروز نهم اسفند ماه سال ۱۴۰۱ برای شهری که کلان شهرش می نامند و جمعیت و وسعت و صنعت و مهاجرت آن جایگاه ویژه ای در کشور دارد ، روز خوبی بود . در این شرایط آلودگی های هوا و مشکلات زیست محیطی که در بسیاری از روزهای سال ، نفس مردمش را به شماره می اندازد ، مدیریت شهری توانست اندکی ، مجموعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهری خود را بهبود بخشد و با اضافه شدن بیش از۸۰ اتوبوس جدید ،ان شاءالله کمک شایانی باشد بر باز کردن قفل ترافیک شهر و زدودن الایندگی ها بخصوص در این ایام و روز های اخر سال . امید که مردم عزیز با کم شدن سر فاصله های رسیدن وسیله نقلیه عمومی و نو و پاک به ایستگاه‌ها بتوانند برنامه ریزی بهتری برای تردد پاک خود در شهر داشته باشند. این هدیه ای بود که در تعامل دولت و مدیریت شهری به مردم شهرهای بزرگ هدیه داده شد و اصفهان تا کنون توانسته از آن بهره ببرد . 

اما مشکل اصفهان همچنان پا برجاست ، مهاجرت بی رویه و ساخت و ساز های غیر قانونی با اتکا به روش های زورمدارانه و برخورد های مردم فریب بعضی از عناصر سود جو ، مشکلاتی را برای شهر اصفهان بخصوص مناطقی از حاشیه های شهر ، ایجاد کرده است . در اینکه بدلایل گوناگون از جمله : موارد اقتصادی ، مرکزیت جغرافیایی کشوری ، فراهم بودن فرصت های کار و درآمد ، وجود وحضور اقوام و حتی ملیت های گوناگون و البته خدمات گوناگون دانشگاهی و مدیریتی و درمانی و …اصفهان را برای بخشی از مردمی که به زعم خود طالب زندگی بهتر هستند زیست پذیر نموده است ، بحثی نیست ولی واقعا باید گفت به چه قیمت ؟! 

این روز ها حتما شنیده اید در مناطق شمالی اصفهان گروهی با سوء استفاده از زن و بچه های مردم و سپر بلا ساختن ایشان ، مبادرت به ساخت و ساز بناهایی بدون توجه به هیچگونه اصول قانونی ، معماری و مهندسی نموده و غالب دستگاه های متولی نظارتی ، انتظامی ، حاکمیتی و البته قضایی بیشتر ترجیح داده اند سکوت کنند و ناچارا متولیان شهری در مقابل عمل انجام شده قرار گیرند و بعنوان متهم اصلی در چرایی عدم برخورد قرار گیرند ! به نظر می رسد این شیوه در حقیقت میدان دادن به افرادی است که از بعضی از شرایط حاکم بر کشور سوء استفاده لازم را برده و با ساخت و ساز های غیر قانونی و بی رویه و در آینده ای نه چندان دور مطالبه حقی نمایند که نه تنها ذیحق نیستند که تاراج گر آرامش و امنیت ذیحقان دیگر هستند . 

و متأسفانه این روزها برخی مطالبه گران ! به اشتباه فلش پیکان خود را بسوی دستگاه‌هایی متوجه کرده اند که اتفاقا همان مجموعه ها فردا باید از سویی پاسخگوی درخواست های بی مبنای این افراد خلافکار برای طی مراحل صدور پروانه و … باشند و از سوی دیگر چرایی عدم جلوگیری از اقدامات خلاف قانون و توسعه بی رویه ساخت و ساز باشند ! . نهاد شهری در لباس ضابط بدون اذن دستگاه‌های مربوط قدرت هیچ اقدامی ندارد و شرایط لازم و کافی برای برخورد با این موارد پس از اطلاع رسانی نهاد مدیریت شهری ، نهاد و دستگاه‌های حاکمیتی است و علاج واقعه را باید قبل از وقوع انجام داد . 

مسئولان محترم شهر اصفهان ؛ این روزها عده ای فرصت طلب با سوء استفاده از جامعه محروم ، به جان اراضی حاشیه ای اصفهان افتاده و غالبا بدنبال منافع خود با ایجاد سرپناه های حتما غیر امن و غیر اصولی و بی رویه ، می خواهند همگان را در مقابل عمل انجام شده قرار داده و به مطامع و منافع خود دست یابند . تا دیر نشده فکری برای این اقدام خلاف و هنجار شکنانه بشود .”