مسابقات شالی وال پیش از نشای برنج در زمین‌های شالیزاری آمل برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در مسابقات ” شالی وال ” یا والیبال در شالیزار دو تیم سه نفره با یکدیگر رقابت می‌کنند و قوانین این بازی شبیه والیبال است، اما فرق عمده آن این است که ورزشکاران این رشته […]

مسابقات شالی وال پیش از نشای برنج در زمین‌های شالیزاری آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در مسابقات ” شالی وال ” یا والیبال در شالیزار دو تیم سه نفره با یکدیگر رقابت می‌کنند و قوانین این بازی شبیه والیبال است، اما فرق عمده آن این است که ورزشکاران این رشته کشاورزانی هستند که بجای سالن ورزشی در شالیزار‌های پر از آب و گل دست به توپ می‌شوند.

این بازی با همان توپ و تور والیبال برگزار می‌شود و ست شماری آن نیز شبیه والیبال است و نکته جالب اینکه تیم‌های حاضر در این مسابقات نام ارقام برنج را روی خود می‌گذارند.

مسابقات شالی وال امسال در روستای تسکابن بخش امامزاده عبداله آمل با حضور ۶ تیم از کشاورزان منطقه برگزار شد و در نهایت تیم “طارم” با پیروزی مقابل تیم “فجر” جایزه نقدی ۴۰ میلیون ریالی این دوره را از آن خود کرد.

صداقت مسئول برگزاری مسابقات شالی وال در روستای تسکابن آمل گفت: این مسابقات با هدف ایجاد شور ونشاط پیش از نشا کاری بنا به درخواست جوانان روستا و با همراهی بزرگان برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه به دنبال گسترش این ورزش مفرح هستیم، افزود: دوره بعدی این مسابقات سال آینده درسطح منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

شالیکاران مازندرانی پیشت ورزش ” فوتشال ” یا فوتبال در شالیزار را نیز راه اندازی کرده بودند که اکنون در بسیاری از روستا‌های استان پیش از شروع نشا برنج انجام می‌شود