در روز‌های اوج گرما در سال، مشترکان برق استان اصفهان با پیوستن به پویش با انرژی وزارت نیرو می‌توانند از جایزه خوش مصرفی بهره‌مند شوند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، سخنگوی صنعت برق استان اصفهان، فرصت اعلام شده برای پیوستن به این پویش وزارت نیرو را تا پایان شهریور اعلام کرد و […]

در روز‌های اوج گرما در سال، مشترکان برق استان اصفهان با پیوستن به پویش با انرژی وزارت نیرو می‌توانند از جایزه خوش مصرفی بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، سخنگوی صنعت برق استان اصفهان، فرصت اعلام شده برای پیوستن به این پویش وزارت نیرو را تا پایان شهریور اعلام کرد و گفت: دراین پویش مشترکان در سراسر کشور با ۱۵ درصد کاهش در مصرف برق از جایزه ۳۰۰ دستگاه خودرو، هزاران وسیله خانگی و میلیون‌ها جایزه نقدی وغیرنقدی بهره مند می‌شوند.

داوود قاسمی افزود: مشترکان مشمول می‌توانند باشماره گیری کد دستوری #۱۵۲۱* یا از طریق سایت با انرژی در این پویش شرکت کنند و از جایزه خوش مصرفی بهره‌مند شوند.

وی گفت: در روز‌های گرم سال برای مشترکان خانگی در شهر اصفهان، قبوضی که از اول خردادماه تا نیمه تیرماه صادر شده ۴۴ درصد این قبض‌ها شامل پاداش خوش مصرفی و حدود ۱۱ درصد هم مشمول قبوض برق رایگان شدند.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان افزود: همچنین در این مدت ۳۹ درصد از قبوض مشترکان شهرستان‌های استان به جز اصفهان مشمول پاداش خوش مصرفی شدند.

داود قاسمی، زمان اوج مصرف برق دیروز ۲۴ تیرماه را ساعت ۱۱:۳۹ اعلام کردو گفت: در استان اصفهان ۵۳۸۸ مگاوات برق مصرف شده درحالیکه میزان تولید ۴۴۹۷ مگاوات بوده است و میزان ناترازی انرژی در اصفهان ۸۹۱ مگاوات بوده که این میزان از شبکه سراسری برای تامین برق پایدار مشترکان دریافت شده است.

وی افزود: باتوجه به ناترازی انرژی در این روز‌های گرم سال به مشترکان برق استان توصیه کرد از مصرف کولر گازی که ۴ تا ۶ برابر کولر‌های آبی مصرف برق دارد خودداری شود و مشترکان مسکونی، ادارات، فروشگاه‌های بزرگ و مجتمع‌های تجاری لازم است از کولر آبی استفاده کنند اگر به ناچار از کولر گازی استفاده می‌شود در دمای آسایش ۲۴ و ۲۵ درجه استفاده شود و در اتاق‌های غیرکاربردی کولر خاموش شود و در زمان پیک بار مصرف برق از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ از وسایل پرمصرف برقی استفاده نشود.

داوود قاسمی گفت: استفاده از سایه بان برای کولر‌های آبی وتعمیر پوشال‌ها و برای کولر‌های گازی سرویس وتعمیر فیلتر از توصیه‌هایی است که در صورت رعایت کردن تا ۵۰ درصد مصرف انرژی در منازل مسکونی کمتر می‌شود.

تعداد مشترکان برق استان اصفهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک است که از این تعداد ۹۶۰ هزار مشترک خانگی و هزارو ۲۰۰ مشترک هم اداری است.