مناسب سازی معابر مدارس استثنایی از اولویت های شورای شهر سنندج است رییس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: مناسب سازی مدارس استثنایی فرصت مغتنمی در راستای رشد و اعتلای آموزش و پرورش است و شورای شهر سنندج این مهم را در اولویت کاری قرار داده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ […]

مناسب سازی معابر مدارس استثنایی از اولویت های شورای شهر سنندج است

رییس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: مناسب سازی مدارس استثنایی فرصت مغتنمی در راستای رشد و اعتلای آموزش و پرورش است و شورای شهر سنندج این مهم را در اولویت کاری قرار داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرهاد میمنت آبادی روز پنجشنبه در اولین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی محیطی و فضای آموزشی مدارس استثنایی استان کردستان اظهار داشت: این شورا تمام تلاش خود را در راستای مناسب سازی معابر منتهی به مدارس استثنایی و همکاری در تسهیل سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان بکار می گیرد.

وی افزود: مدیریت شهری آمادگی خود را جهت حمایت از دانش آموزان با نیازهای ویژه و عمل به مسوولیت اجتماعی خود در این زمینه اعلام می کند.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه بسیاری از خانواده های دانش آموزان دارای معلولیت نیازمند کمک هستند، اضافه کرد: خدمت رسانی به دانش آموزان به ویژه مناسب سازی معابر ورودی مدارس استثنایی در اولویت است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان هم با بیان اینکه تعلیم و تربیت باید داشته های فرد را پرورش دهد، افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان توانایی ها و استعدادهای مختلفی دارند باید زمینه آموزش را متناسب با این تفاوت ها برای آنان مهیا کرد.

طالب محمدی گفت: آموزش و پرورش استثنایی استان و شورای اسلامی شهر سنندج با بررسی مشکلات ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه و توسعه زمینه های همکاری با توجه به منابع و امکانات موجود می توانند گام های موثری در خدمت به آنان بردارند.

وی پیشرفت هر کشوری را تابع وضعیت آموزش و پرورش در آن جامعه دانست و ادامه داد: در بسیاری از شهرهای ایران و جهان بخش عمده ای از دانش آموزان با نیازهای ویژه تحت حمایت شورای شهر هستند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: اغلب معابر منتهی به مدارس استثنایی، حیاط مدارس، سرویس های بهداشتی، آبخوری ها، رمپ و هندریل جهت دسترسی پذیری آسان برای دانش آموزان باید مناسب سازی شود.

محمدی اضافه کرد: سرویس ایاب و ذهاب مدارس برای این دانش آموزان یکی از موارد مهمی است که امیدواریم مورد پیگیری اعضای شورای اسلامی شهر سنندج باشد.

وی اظهار داشت: ایجاد شرایط مناسب برای تلفیق اجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه و استفاده از امکانات آموزشی و شیوه های نوین می تواند بهره وری و بازدهی آموزشی آنان را افزایش دهد.

در حال حاضر بیش از سه هزار و ۳۰۰ دانش آموز در ۷۴ مدرسه مستقل و ضمیمه استثنایی کردستان، خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی دریافت می کنند.