«ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی در توییتی اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از «ران دسانتیس» فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا حمایت می‌کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از رویترز، مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا در توییتی در پاسخ به یک کاربر درباره نامزد مورد حمایت وی برای انتخابات آتی آمریکا نوشت: برای انتخابات […]

«ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی در توییتی اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از «ران دسانتیس» فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از رویترز، مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا در توییتی در پاسخ به یک کاربر درباره نامزد مورد حمایت وی برای انتخابات آتی آمریکا نوشت: برای انتخابات ۲۰۲۴ یک نامزد میانه رو و معقول را ترجیح می‌دهم و امیدوار بودم که دولت بایدن اینگونه باشد اما تاکنون که ناامیدکننده بوده است.

وی در ادامه وقتی از او پرسیده شد که آیا از دسانتیس در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا حمایت خواهد کرد، نوشت: بله.

دسانتیس در اوایل ماه جاری و در جریان انتخابات میان دوره‌ای کنگره، با شکست رقیب دموکرات خود با اختلاف ۲۰ درصد رای بیشتر، بار دیگر به عنوان فرماندار فلوریدا انتخاب شد و جایگاه خود را به عنوان ستاره رو به اوج حزب جمهوریخواه آمریکا تثبیت کرد.

مدیر شرکت توییتر همچنین خاطر نشان کرد که او یکی از حامیان اصلی باراک اوباما برای رییس جمهوری آمریکا بوده و در انتخابات گذشته نیز میان جو بایدن و دونالد ترامپ، به بایدن رای داده است.

بر این اساس، پس از پیروزی دسانتیس در انتخابات فلوریدا، بسیاری احتمال رویارویی وی با ترامپ برای تعیین نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ۲۰۲۴ بسیار زیاد می‌دانند.

درحالی که دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا حدود ۱۰ روز پیش از قصد خود برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا خبر داد، نتایج نظرسنجی‌ها از محبوبیت روز افزون دسانتیس میان جمهوریخوان آمریکا حکایت دارد.

گفتنی است که ماسک پیشتر نیز از تمایل خود برای حمایت از دسانتیس گفته و تاکید کرده بود که فرماندار فلوریدا به راحتی بایدن را در انتخابات شکست خواهد داد.

همچنین، پیش از آغاز انتخابات میان دوره‌ای کنگره در آبان ماه این میلیارد آمریکایی از مردم خواسته بود که در انتخابات به نامزدهای جمهوری‌خواه رای دهند تا تعادل میان دو جزب ایجاد شود. با این حال، دموکرات‌ها کنترل سنا را حفظ کردند و در مجلس نمایندگان نیز جمهوری‌خواهان تعداد کرسی اندکی بیشتر از دموکرات‌ها کسب کردند.