شکایت از دستگاه‌های مستنکف تبدیل وضعیت ایثارگران/پیگیری افزایش کمک معیشت جانبازان معسر/حمایت از برنامه‌های تحولی قاضی‌زاده هاشمی به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از ایثار، حجت الاسلام حسن نوروزی درباره اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران، گفت: در مورد عدم اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در برخی از مؤسسات و نهادهای نظامی مکاتباتی انجام […]

شکایت از دستگاه‌های مستنکف تبدیل وضعیت ایثارگران/پیگیری افزایش کمک معیشت جانبازان معسر/حمایت از برنامه‌های تحولی قاضی‌زاده هاشمی

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از ایثار،

حجت الاسلام حسن نوروزی درباره اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران، گفت: در مورد عدم اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در برخی از مؤسسات و نهادهای نظامی مکاتباتی انجام شده است. بسیاری از وزاتخانه‌ها مثل وزارت نفت و وزارت اقتصاد قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرایی کردند ولی برخی وزارتخانه‌ها و نهادهای انقلابی هنوز اجرای این قانون را تکمیل نکرده‌اند لذا یک مکاتبه دیگر انجام خواهد شد و در صورت عدم اجرای این قانون به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت خواهیم کرد.
وی افزود: قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران سال گذشته در بند «د» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و بند «و» تبصره ۲۰ قانون سال ۱۴۰۱ به تصویب رسیده است. بر اساس این قانون بیش از ۶۰ هزار نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شدند و سایر ایثارگران هم باید در دو یا سه ماه آینده تبدیل وضعیت شوند به خصوص با استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها صحبت‌هایی انجام دادیم تا مکاتباتی با همه شهرداری‌های کل کشور انجام شود که این کار انجام شود.

افزایش میزان کمک‌معیشت جانبازان
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس در خصوص کمک معیشت جانبازان معسر گفت: مقرر شده بود که مبلغ کمک معیشت جانبازان تحت پوشش نیروهای مسلح و بنیاد به حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یابد ولی بر اساس پیگیری دکتر قاضی‌زاده هاشمی ظاهراً مقرره به گونه‌ای تنظیم شده است که این افزایش فقط شامل حال جانبازان معسر تحت پوشش نیروهای مسلح شده است لذا این موضوع را در اسرع وقت در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

تخصیص خودرو به ایثارگران
وی با اشاره به مجوز ورود خودروهای خارجی به کشور که این روزها به تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده است، گفت: در کمیسیون تلفیق و بودجه سال ۱۴۰۱ یکی از مواردی که تصویب شد ورود ۷۰ هزار خودرو خارجی به کشور بود که البته در این مسیر مشکلاتی ایجاد شد اما مجمع تشخیص مصلحت نظام این قانون مجلس را قبول کرد و بخشی از این واردات نیز می‌تواند به جانبازان واجد شرایط اختصاص یابد. ما امیدوار هستیم که با توجه به اطلاعات دریافتی از بنیاد شهید و امور ایثارگران از حق جانبازان عزیز دفاع کنیم و این مسئله را پیگیری و مرتفع کنیم.

ضرورت ارائه تسهیلات ودیعه مسکن به ایثارگران
رئیس فراکسیون ایثار و شهادت مجلس با اشاره به ضرورت ارائه تسهیلات ودیعه مسکن به جامعه ایثارگری که در بودجه سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته نشده است، گفت: مذاکره‌ای با آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی در این مورد انجام شده است که کمیته‌ای متشکل از کارشناسان بنیاد شهید و امور ایثارگران و مجلس شورای اسلامی که با فراکسیون ایثار و شهادت همکاری می‌کنند تشکیل شود و ما این مسئله را برای قانون برنامه هفتم توسعه پیگیری خواهیم کرد و اگر برنامه هفتم توسعه دیر به سرانجام برسد با ارائه طرح دو فوریتی این مشکل قابل حل خواهد بود.

حضور دکتر قاضی‌زاده هاشمی در بنیاد هدیه‌ای برای ایثارگران است
رئیس فراکسیون ایثار و شهادت مجلس در رابطه با برنامه‌های عملیاتی بنیاد با حضور دکتر قاضی‌زاده هاشمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: ایشان شخصیت دقیق، هوشمند، درد آشنا به ایثارگران و یک کارشناس و مسلط به کار هستند. فکر می‌کنیم این هدیه الهی برای جامعه ایثارگران بوده است که این مرد بزرگ، متفکر و زیرک این مسئولیت را به دوش بگیرد. ما به ایشان در مجلس ارادت داشتیم ولی در مذاکره‌ای که با ایشان داشتیم احساس کردیم که آقای قاضی‌زاده هاشمی مرد میدان خدمت به ایثارگران هستند، ما در کنار ایشان بودیم ولی امروز با دیدن این برادر مخلص و مشفق بیشتر در کنار ایشان خواهیم بود.

افزایش بودجه برای پرداخت مطالبات جامعه ایثارگری
نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس در خصوص افزایش بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۴۰۱ گفت: سال گذشته با رئیس سازمان برنامه و بودجه صحبت‌هایی در مورد افزایش بودجه ایثارگران انجام شد و بخش زیادی از این بودجه پرداخت شد. ما در مورد موضوع بودجه و معوقات جامعه ایثارگری با بنیاد شهید و امور ایثارگران هماهنگ خواهیم بود تا بتوانیم با سازمان برنامه و بودجه برای حل مشکلات صحبت کنیم.