یک و نیم میلیارد تومان دارو به خانه های بهداشت روستایی سقز اختصاص یافت. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در نشست با نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و جعفر توان فرماندار سقز؛ با بیان اینکه ۴۵ پزشک استان فارغ التحصیل شده اند، گفت: به زودی این پزشکان که بومی هستند […]

یک و نیم میلیارد تومان دارو به خانه های بهداشت روستایی سقز اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در نشست با نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و جعفر توان فرماندار سقز؛ با بیان اینکه ۴۵ پزشک استان فارغ التحصیل شده اند، گفت: به زودی این پزشکان که بومی هستند در نقاط مختلف کردستان شروع به خدمت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فریدون عبدالملکی عنوان کرد: سال گذشته ۷۷ مجوز به کارگیری بهورز در شهرستان سقز داده شده است و این بهورزان می توانند پس کسب امتیاز و گذراندن دوره در روستاهای شهرستان به عنوان بهورز مشغول کار شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهارکرد: امروز ورود پزشک به بخش دولتی کاهش دارد و باید با ایجاد انگیزه در بین پزشکان، تلاش کنیم ورود آنان را به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان فراهم کنیم.

وی گفت: روزانه دانشگاه علوم پزشکی کردستان ۸ میلیارد تومان هزینه دارد که از این میزان هزینه، دولت ۴ و هشت دهم را پرداخت می کند و دانشگاه هم باید از درآمد هایش مابقی را تامین کند که با توجه به درآمد کم، کار بسیار دشواری است.

عبدالملکی افزود: بیش از نیمی از ساختمان ها و زیرساخت های علوم پزشکی کردستان به سال ۵۷ برمی گردد که نیاز است در جهت نوسازی اقداماتی صورت بگیرد که با توجه به نبود اعتبارات لازم و هزینه های بالا، توان بازسازی آن ها را نداریم که باید در این خصوص از ظرفیت خیرین کمک بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهارکرد: به منظور کمک به بیماران روستایی در هفته گذشته یک و نیم میلیارد تومان دارو به خانه های بهداشت روستایی سقز اختصاص یافت.

وی با توجه به هوای گرم و امکان فاسد شدن مواد خوراکی به ویژه در ورودی های شهر و بین شهری، بر رعایت موارد بهداشتی از سوی فروشندگان و بر برخورد مناسب و آگاه سازی این خطرات به فروشندگان دوره گرد تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مردم سرمایه های این کشور هستند و هر کس بنا به وظیفه خود باید در جهت رفاه مردم تلاش کند و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در ۲ سال از وجود کووید، بهترین خدمات درمانی را به مردم ارائه و در این راستا در کشور رتبه برتر را داریم که مرهون تلاش پزشکان، پرستاران و در کُل مجموعه درمان استان است.

وی با بیان اینکه هر دو بیمارستان امام خمینی(ره) و شفا در سقز از نظر درآمد زیان ده هستند اظهارکرد: با این وجود تلاش شده است بهترین خدمات درمانی به مردم و بیمه شدگان ارائه شود.

فرماندار ویژه شهرستان سقز هم در این نشست با تقدیر از خدمات مجموعه پزشکی و درمانی شهرستان، گفت: در زمینه ابنیه هم در شهر و هم در روستاها دارای مشکل هستیم که باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

جعفر توان افزود: خانه های بهداشت در سطح روستاها مشکلات اساسی دارند که یکی از این مشکلات نبود دارو (۵۶ قلم اصلی) است که می طلبد دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این زمینه همکاری کند.

فرماندار ویژه سقز افزود: در این شهرستان روستاهایی داریم که با مرکز شهر ۷۵ کیلومتر فاصله دارند و باید شبکه بهداشت و درمان در جهت تامین دکتر برای این روستاها تلاش کند
وی با اشاره به اینکه شهرستان سقز دارای ۳ شهر و ۳۰۳ روستا و در کل با جمعیتی بالای ۲۵۰ هزار نفر هستیم، بر راه اندازی پایگاه اورژانس در مسیرهای سقز – مریوان، و مراکز چند دهستان که دارای پوشش جمعیتی زیادی است اقدام کنند.

توان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در چند رشته اساسی در شهرستان، بر تامین پزشک متخصص برای شهرستان تاکید کرد.

ماموستا سید حسین حسینی امام جمعه سقز هم با تقدیر از مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز در ارائه خدمات پزشکی به مردم، بر ارتقای این خدمات با بهره گیری از دستگاه های پیشرفته پزشکی به مردم شهرستان سقز تاکید کرد.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه راه اندازی مجتمع سلامت یکی از دستاوردهای مهم نظام اسلامی در شهرستان است، بر تخصیص امکانات به این بخش برای تربیت پرستار تاکید کرد.

بهزاد رحیمی ادامه داد: محروم بودن مردم شهرستان سقز از دستگاه سنگ شکن کلیه، بسیار مهم است که از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان انتظار می رود در این راستا همکاری کنند.

وی از خدمات دو بیمارستان امام خمینی (ره) و شفا به بیماران شهرستان سقز تقدیر کرد و گفت: در این دو بیمارستان امکانات خوب پزشکی وجود دارد و حتی به بیماران خارج از شهرستان هم ارائه خدمت می کند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان