رها سازی یک حلقه مار باغی کمیاب در زیستگاه های شهرستان سقز رئیس اداره حفاظت محیط زیست سقز گفت:یک حلقه مار توسط یکی از شهروندان تحویل این یگان گردید حسب تحقیق به عمل آمده این مار،مار کرمی شکل اوراسیا ( نام علمی: Typhlops vermicularis ) نام یک گونه از تیره کورماران است. به گزارش خبرنگار […]

رها سازی یک حلقه مار باغی کمیاب در زیستگاه های شهرستان سقز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سقز گفت:یک حلقه مار توسط یکی از شهروندان تحویل این یگان گردید حسب تحقیق به عمل آمده این مار،مار کرمی شکل اوراسیا ( نام علمی: Typhlops vermicularis ) نام یک گونه از تیره کورماران است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ایوب شریفی ادامه داد: این گونه مار به مار باغی یا مار کرمی شکل مشهور است و در ایران درمناطق باغات خشک معمولا زیر زمین و به ندرت قابل رویت است و از حشرات تغذیه میکند.
جثه این مار ریز است و حتی قادر است به عقب حرکت کند بدن و پوست صاف و لغزنده دارد. مشخصاتی شبیه به کرم خاکی دارد.
وی افزود:معمولا صورتی شکل و براق است دم کوتاه و گرد نزدیک مقعد و دو چشم سیاه به همراه دهان و سر گرد از مشخصات کلی این نوع مار میباشد.
معمولا بی خطر است طول این مار گاهی تا ۳۵ سانتیمتر میرسد تخم گذار است و جنس ماده چهار تا هشت تخم سفید رنگ میگذارد و روی تخم میماند. لازم به ذکر است پس از بررسی و تهیه گزارش مصوراین حلقه مار در محل مناسب جهت بازگشت به طبیعت رها سازی گردید.