متخلف شکار در منطقه حفاظت شده کهیاز، قبل از اقدام به شکار دستگیر شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان اصفهان، «پارما» از اداره حفاظت محیط زیست اردستان، محیط بانان این اداره یک نفرمتخلف را قبل از اقدام به شکار درمنطقه حفاظت شده کهیاز در این […]

متخلف شکار در منطقه حفاظت شده کهیاز، قبل از اقدام به شکار دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان اصفهان، «پارما» از اداره حفاظت محیط زیست اردستان، محیط بانان این اداره یک نفرمتخلف را قبل از اقدام به شکار درمنطقه حفاظت شده کهیاز در این شهرستان دستگیر کردند.

از این متخلف یک قبضه سلاح دولول کالیبر ۱۲ به همراه ۲عدد فشنگ پر کالیبر مربوطه کشف و ضبط شد و بر علیه متخلف به جرم شروع به شکار در منطقه حفاظت شده و در ید غیربودن سلاح، پرونده قضایی تشکیل و جهت رسیدگی به دادگاه عمومی بخش مربوطه ارسال شد.

منطقه حفاظت شده کهیاز؛ این منطقه با وسعت ۹۲ هزار هکتار در ۵ کیلومتری شرق شهرستان اردستان واقع شده و متشکل از کوه ها، دشت ها و تپه ماهورهای مختلف است. این منطقه یکی از زیستگاه های کویری کشور محسوب می شود که به دلیل داشتن حداقل تعارضات و مستثنیات و برخورداری از ویژگی های خاص توپوگرافی، زیستگاه مناسبی برای بسیاری از گونه های جانوری و گیاهی ارزشمند محسوب می شود.