مشارکت مدرس گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در همایش انجمن مدنی بریکس در روسیه مدرس گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در همایش انجمن مدنی بریکس در روسیه مشارکت یافت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر سیاوش میرزائی، مدرس حقوق بین‌الملل گروه حقوق دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد […]

مشارکت مدرس گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در همایش انجمن مدنی بریکس در روسیه

مدرس گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در همایش انجمن مدنی بریکس در روسیه مشارکت یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر سیاوش میرزائی، مدرس حقوق بین‌الملل گروه حقوق دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج که برای شرکت در نشست کارگروه «اکولوژی، تحول انرژی و عدالت اجتماعی» که توسط انجمن مدنی (Civil Forum) کشورهای عضو گروه بریکس (BRICS) در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه در کشور فدراسیون روسیه (رئیس دوره‌ای بریکس در سال ۲۰۲۴) و شهر مسکو دعوت شده بود، به عنوان سخنران کلیدی حضور یافت.
همایش مدنی بریکس، برای گفتگو در خصوص دستیابی به اهداف خود، تعداد ۱۰ کارگروه را ایجاد کرده بود که دکتر سیاوش میرزائی برای حضور در کارگروه نهم (اکولوژی، تحول انرژی و عدالت اجتماعی) این مجمع برای سخنرانی دعوت شده بود.
لازم به توضیح است “بریکس: یکی از مهم‌ترین گروه‌های بین‌المللی گفتگومحور برای مقابله با نظام ناعادلانه کنونی حاکم بر جهان است که بازتاب‌دهنده افکار نزدیک به نیمی از ساکنین جهان است.
فدراسیون روسیه، به عنوان رئیس دوره‌ای سال ۲۰۲۴ این گروه، بالغ بر ۲۳۰ رویداد و نشست در سطوح مختلف دولتی، نخبگانی و مردمی در قالب بریکس تعریف کرده است.
همایش مدنی بریکس،‌ با هدف تهیه پیشنهادات (تحت عنوان پیش‌نویس پیمان آینده) از سوی انجمن مدنی کشورهای عضو بریکس (از جمله سازمان‌های مردم‌نهاد، دانشگاهیان و مشاغل) خطاب به اجلاس سران این سازمان که در اکتبرماه سال جاری و با حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو جدید این گروه، در کشور فدراسیون روسیه (شهر کازان) تحت نظارت مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار خواهد شد.
انجمن مدنی بریکس (BRICS Civil Forum) به عنوان بستری برای گفتگو و ارائه عمل می‌کند و کشورهای عضو بریکس را قادر می‌سازد تا درباره اولویت‌های پیشنهادی شهروندان کشورهای عضو برای دستورکار بریکس در اجلاس سران بحث کنند و ابتکارات جوامع مدنی را در اختیار سران کشورها قرار دهند.