دیروز در جریان جلسه رای اعتماد به خانم صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی یکی از نمایندگان مخالف آقای منان رئیسی نماینده مردم شریف قم اظهار داشت “که روز گذشته تعدادی از فرزندان شهدا بیانیه ای علیه من دادند که من مخالف وزارت فرزندان شهدا هستم” برای روشن شدن موضوع موارد زیر به ایشان […]

دیروز در جریان جلسه رای اعتماد به خانم صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی یکی از نمایندگان مخالف آقای منان رئیسی نماینده مردم شریف قم اظهار داشت “که روز گذشته تعدادی از فرزندان شهدا بیانیه ای علیه من دادند که من مخالف وزارت فرزندان شهدا هستم” برای روشن شدن موضوع موارد زیر به ایشان اعلام می داریم:
اولا بیانیه جمعی از فرزندان شهدا در پاسخ به خبری بود که به نقل از منان رئیسی در خبرگزاری تابناک منتشر شد.
اما متن خبر خبرگزاری تابناک چه بود “محمدمنان رئیسی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون به نمایندگانی که به اسم زن بودن، فرزند شهید بودن، همشهری بودن و… برای فرزانه صادق مالواجرد رای جمع می‌کنند ” در بخش دیگری از این خبر آمده بود ” کسانی که در صدد رای آوری ایشان هستند بر فرزند شهید و زن بودن ایشان به عنوان نقاط قوت او تاکید می‌کنند به این سوال پاسخ دهند که تکلیف منافع مردم و حقی از مردم برگردن آنهاست چه می‌شود؟”

فرزندان شهدا از اینکه این نماینده شهر قم حمایت فرزندان شهدا از خانم صادق را به جمع کردن رای به اسم فرزند شهیدی نسبت داده و در خبرگزاری منتشر نموده گلایه مند هستند.
هر چند رای مخالف جز حقوق یک نماینده مجلس است؛ ولی چرا نماینده شهر قم باید در یک خبرگزاری رسمی اینگونه فرزندان شهدا را به رای جمع کنها نسبت دهد؟
آیا وظیفه نماینده ایجاد انشقاق بین اقشار جامعه است. آن هم به نمایندگی از مردم شهر ولایتمدار قم !!
خوشبختانه مردم و نمایندگان مجلس در صحن علنی امروز در سخنرانی خانم صادق واقعیات را دیدند و به تخصص و تجربه و برنامه محوری و پاکدستی این فرزند شهید فرهیخته که دغدغه مند تامین زمین مسکن ایمن برای مردم و مناسب شان یک ایرانی است واقف شدند.
در پاسخ به ادعای مطرح‌شده توسط آقای رئیسی در جلسه روز گذشته مبنی بر اینکه افزایش قیمت زمین در دوران مسئولیت خانم صادق در شورای عالی معماری و شهرسازی رخ داده است، باید توجه داشت که این افزایش قیمت به عوامل کلان اقتصادی همچون افزایش نرخ دلار و تورم گسترده مربوط می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که نرخ دلار از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۲ به‌طور مداوم رشد کرده و تأثیر مستقیمی بر قیمت کالاها و خدمات، از جمله زمین و مسکن، داشته است. این عوامل اقتصادی از کنترل مستقیم یک مقام مسئول در شورای عالی شهرسازی خارج است و به عوامل کلی‌تری مانند سیاست‌های پولی و مالی کشور، تحریم‌ها، و وضعیت کلی اقتصاد وابسته است.

همچنین، خانم صادق مالواجرد در جریان سخنرانی خود در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت اجرای تکالیف قانونی تأکید کردند و اظهار داشتند که با حمایت نمایندگان و متخصصان، گام‌های مؤثری برای تحقق مسکن مناسب و پاسخگویی به دغدغه‌های مردم برداشته خواهد شد. ایشان تأکید کردند که سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی باید بر مبنای قانون و نیازهای واقعی جامعه باشد و با همکاری تمامی نهادها و دستگاه‌های مربوطه اجرایی شود.

بنابراین، افزایش قیمت زمین نه تنها نتیجه سیاست‌های خانم صادق نیست، بلکه نتیجه‌ای از تغییرات گسترده در اقتصاد کلان کشور است که در خارج از کنترل یک فرد یا یک سازمان خاص قرار دارد.

بنابراین، اتهاماتی که مبنی بر سیاست‌های انقباضی و ایجاد گرانی مسکن مطرح شده است، در تضاد با برنامه‌های جامع و عملیاتی ایشان است که هدف آن بهبود وضعیت موجود و رفع مشکلات اساسی بازار مسکن است.

اما در نهایت از آقای منان رییسی انتظار داریم از بکار بردن نام مقدس شهید و خانواده معزز شهدا در موارد مشابه به منظور عدم ایجاد انشقاش بین اقشار جامعه در شرایط حساس جامعه که نیازمند همدلی و وفاق ملی است دوری نمایند.

با دیدن برنامه های وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی قضاوت با شما…