منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند، در پی خشونت‌های قبیله‌ای در ایالت «نیل آبی» واقع در جنوب شرق سودان، ۱۵۰ نفر کشته و ۸۶ نفر زخمی شدند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از القدس العربی، خشونت‌ها بین قبایل الهوسا و گروهی از قبائل الفونج در منطقه «ود الماحی» در ایالت «نیل آبی» روی داده […]

منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند، در پی خشونت‌های قبیله‌ای در ایالت «نیل آبی» واقع در جنوب شرق سودان، ۱۵۰ نفر کشته و ۸۶ نفر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از القدس العربی، خشونت‌ها بین قبایل الهوسا و گروهی از قبائل الفونج در منطقه «ود الماحی» در ایالت «نیل آبی» روی داده است.

بر اساس این گزارش، در پی این خشونت‌ها، ۱۵۰ نفر کشته و ۸۶ نفر زخمی شدند و احتمال می‌رود شمار قربانیان این درگیری‌ها افزایش یابد.

این گزارش می‌افزاید، مردم خشمگین در اعتراض به این خشونت‌ها و اقدامات ناکافی مقام‌های محلی در برابر بیمارستانی که زخمی‌های این خشونت‌ها در آن بستری هستند، تجمع کردند.

با وجود اقدامات امنیتی در این منطقه، قبائل درگیر با اسلحه به سوی هم شلیک کردند و منازل مسکونی را به آتش کشیدند.

پیش تر دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرده بود، یکهزار و ۲۰۰ نفر نیز بر اثر خشونت‌ها در این منطقه آواره شدند.

پیش تر نیز ارتش سودان اعلام کرده بود که بر اثر خشونت‌ها در منطقه «لقاوه» در ایالت کردفان غربی، پنج نفر کشته و ۹ نفر نیز زخمی شدند.

سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده بود که از آغاز سال جاری میلادی تا ماه جولای ۳۲۲ نفر طی خشونت‌ها در سودان کشته شدند.

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد نیز در گزارشی اعلام کرده بود، خشونت‌ها در چند ایالت سودان از جمله نیل آبی، کردفان و منطقه دارفور علاوه بر کوچ اجباری ۱۶۳ هزار و ۷۸۴ نفر، منجر به کشته شدن ۳۲۲ نفر و زخمی شدن ۳۲۹ نفر شده است.

۲۹ تیرماه مسئولان درمانی ایالت نیل آبی در جنوب شرق سودان از کشته شدن ۱۰۵ نفر در درگیری‌های قبیله‌ای خبر داده بودند.

مناطق مختلف سودان هر از چند گاهی شاهد درگیری‌های خونین بر سر زمین و چراگاه‌ها و منابع آبی بین قبایل عرب و آفریقایی است.