برادر شهید سعید برهانزهی ریگی از شهدای اهل سنت در اغتشاشات زاهدان می‌گوید: پسران برادرش در کنار مزار پدر شهیدشان عهده بستند که راهش را ادامه خواهند داد و این اتفاقات ذره ای از اراده این خانواده در مسیر پاسداری از نظام و انقلاب کم نخواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از […]

برادر شهید سعید برهانزهی ریگی از شهدای اهل سنت در اغتشاشات زاهدان می‌گوید: پسران برادرش در کنار مزار پدر شهیدشان عهده بستند که راهش را ادامه خواهند داد و این اتفاقات ذره ای از اراده این خانواده در مسیر پاسداری از نظام و انقلاب کم نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،در روز جمعه هشتم مهر ماه جاری، زاهدان شاهد صحنه های دلخراشی بود، اغتشاشگران در و دیوارش را شکستن، مغازه هایش را آتش زدند، مراکز درمانی را که امید بیماران بود در آتش دسیسه شان سوزاند.
مدارس و ادارات و بانک ها هم از نظرشان پنهان نماند و آتش زدند و غارت کردند و جولان دادند، دستشان به خون تعدادی از مردم شعیه و سنی زاهدان آغشته شد.یکی از شهدای حوادث اخیر زاهدان بسیجی اهل سنت سعید برهانزهی ریگی بود، عارف برهانزهی برادر این شهید مطهر میگوید: سعید برهانزهی ریگی یکشنبه ۳ شهریور ماه ۱۳۶۴ بود که دیده به جهان گشود، پسری که به‌مناسبت عید قربان نامش را سعید گذاشتند، آن روزها دل پدر، مادر و اطرافیانش خرسند از قدم نورسیده‌ای بود که شهادت انتظارش را می‌کشید.او میگوید: برادرم جوانمردی مهربان بود که الحق وظیفه‌ فرزندی را ادا کرده بود. با عِرق ملی که داشت سال ۱۳۹۱ وارد بسیج طرح امنیت شهید شوشتری شد تا مرزدار و پاسدار کیانش باشد و سرزمینی که امنیتش را مدیون و مرهون مرزدارانی چون سعید بوده و است.

در روز جمعه سیاه زاهدان کنار دست مادر نشسته بود و مه‌نور را در آغوش داشت، دختری که فقط ۴۰ روز از تولدش می‌گذشت، اگر مادر و دختر آن لحظه می‌دانستند که آخرین وداع‌شان با سعیدشان است؛ زمان را متوقف می‌کردند غافل از آن‌که زمان عروجش فرا رسیده است.عارف برهان زهی ریگی ادمه می دهد: سعید آن روز به محض شنیدن صدای اذان به سمت مسجد حرکت کرد و بعد از اقامه‌ی نماز راهی خانه شد که در بین شلوغی و شیطنت‌های معاندین در شهر زاهدان، متوجه حضور چند نفر در منطقه شیرآباد شد که در حال تخریب اموال عمومی هستند، به سمت‌شان حرکت می‌کند تا آمر امر به معروف‌ونهی از منکر باشد.نزدیک‌شان که می‌رسد خطاب به آن‌ها می‌گوید: نکنید! اموال عمومی را تخریب نکنید! که یکی از ضاربین سفاک رویش را به سمت سعید می‌کند و فریاد می‌زند: بکشیدش او بسیجی است!!!

عوامل اجیر شده که از نام بسیج و بسیجی لرزه بر جانشان افتاده بود دستان آلوده به خون مردم را به سمت سلاح بردند و گلوله آتش را گشودند؛ که متأسفانه باعث شهادت غیور مرد مرزداری شدند…

برادر شهید براهانزهی از شهدای اغتشاشات اخیر زاهدان میگوید: شنبه ۹ مهر ماه ۱۴۰۱ بود که سعید عزیز ما در آرامگاه ابدیش در منطقه لار زاهدن تدفین شد.