مسئول کمیته داوران کودک و نوجوان سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خبر از حضور نزدیک به ۱۶۰۰ کودک و نوجوان در بخش داوری جشنواره داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، صدیقه چگونیان با بیان اینکه در سال جاری نزدیک به ۱۶۰۰ کودک و نوجوان در بخش داوری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های […]

مسئول کمیته داوران کودک و نوجوان سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خبر از حضور نزدیک به ۱۶۰۰ کودک و نوجوان در بخش داوری جشنواره داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، صدیقه چگونیان با بیان اینکه در سال جاری نزدیک به ۱۶۰۰ کودک و نوجوان در بخش داوری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: این آمار نشان‌دهنده رشد دو برابری نسبت به سال گذشته است؛ یکی از دلایل این افزایش، هم‌افزایی بیشتر کودکان در ارتباط با داوری فیلم‌ها و شور و اشتیاق آن‌ها نسبت به فیلم‌های سینمایی است که برایشان برنامه‌ریزی شده بود.

وی افزود: سال جاری برای نخستین‌بار، بخش کودک و نوجوان به‌طور کامل از هم جدا شد؛ به این ترتیب، فیلم‌های کودک توسط داوران کودک و فیلم‌های نوجوان توسط داوران نوجوان بررسی می‌شود، همچنین سینماهای فلسطین و ساحل به ترتیب برای کودکان و نوجوانان دختر و پسر در نظر گرفته شده است.

مسئول کمیته داوران کودک و نوجوان جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به زمان‌بندی داوری گفت: کودکان و نوجوانان از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۰:۳۰ به داوری فیلم‌ها می‌پردازند؛ برای گزینش داوران، جزوات آموزشی طراحی شده که شامل اطلاعاتی درباره سینما و انواع فیلم‌ها است؛ این اقدام به کودکان کمک می‌کند تا با مدیریت بیشتری به داوری و گزینش فیلم‌ها بپردازند.

چگونیان با اشاره به نقاط قوت فعالیت کمیته، به افزایش تعداد داوران افزود: این امر به جداسازی بخش‌های کودک و نوجوان کمک کرده و موجب کاهش خستگی داوران در طول داوری شده است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی در زمینه‌های مختلف همچون هوش مصنوعی و انیمیشن بیان کرد: امروز کارگاهی تحت عنوان «چگونه به سینما برویم» با حضور «علیرضا خمسه» برگزار می‌شود، همچنین کارگاه‌های مختلفی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده که در کتابخانه مرکزی برپا می‌شود.

مسئول کمیته داوران کودک و نوجوان جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به به بخش فیلم‌های کوتاه و انیمیشن گفت: این بخش از فیلم‌های بلند داستانی جدا شده است و بچه‌ها در زمان‌های خالی از داوری می‌توانند به تماشای این فیلم‌ها بپردازند.