استاندار اصفهان گفت: بیشترین تمرکز را بر روی کیفی سازی نیروهایی که در قالب معلم وارد مجموعه آموزش و پرورش می شوند بگذاریم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، شورای آموزش و پرورش استان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد. در […]

استاندار اصفهان گفت: بیشترین تمرکز را بر روی کیفی سازی نیروهایی که در قالب معلم وارد مجموعه آموزش و پرورش می شوند بگذاریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، شورای آموزش و پرورش استان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد.

در این نشست دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان با اشاره به این که در سال های اخیر حوزه تأمین و جذب نیروی کیفی در آموزش و پرورش مورد غفلت قرار گرفته است، بیان کرد: معلمی شغل حساسی است چون دانش‌آموزان از همه شئونات رفتاری، پوششی، خلق و خو، تعاملات و ارتباطات معلمان درس و الگو می‌گیرند.

وی با اشاره به اهمیت جلسات شورای آموزشی و پرورش به عنوان مهمترین برنامه فرهنگی در استان گفت: باید در این جلسه علاوه بر پرداختن بر مسائل زیرساختی و پشتیبانی در حوزه‌های نرم هم همفکری شود و امکانات و بضاعت های مجموعه به این سمت هدایت شود.

دکتر مرتضوی در خصوص ناآرامی های اخیر تصریح کرد: این وقایع نسبت به عمق فاجعه به ما تذکر داد که بیشترین تمرکز را بر روی کیفی سازی نیروهایی که در قالب معلم وارد مجموعه آموزش و پرورش می شوند بگذاریم.

وی تصریح کرد: باید فضای وزارت آموزش و پرورش را از نگاه معمول خارج کرد و به سمت کارهای جدی‌تر پیش برد.

استاندار اصفهان به تجربه‌های دهه اول و دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: با وجود محدودیت ها و شرایط اقتصادی خاص آن زمان، دوران دفاع مقدس برای تربیت مقدس بکار گرفته شد.

وی همچنین با اشاره به بمباران رسانه ای و هجمه تبلیغاتی دشمنان در روزهای اخیر گفت: آنها به دنبال این هستند که وضعیت ناهنجار خودشان را به عنوان یک آرمان دست نیافتنی برای دانش آموزان ما معرفی کنند.

وی با اشاره به رویکرد آموزش و پرورش استان اصفهان در ارتباط گیری با دفتر تبلیغات اسلامی استان به منظور استفاده از نیروهای کارآمد و موثر در آن نهاد گفت: این اقدام در کنار بهره‌گیری از فضاهای فوق برنامه و اردوها لازم و ضروری است