تامین مسکن کارکنان وزارت بهداشت در دستور کار این معاونت قرار گرفت به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در کمیته تدوین برنامه عملیاتی تأمین مسکن کارکنان وزارت بهداشت گفت: تدوین برنامه عملیاتی تأمین مسکن کارکنان وزارت بهداشت در دستور کار معاونت توسعه مدیریت و منابع قرار دارد و تا […]

تامین مسکن کارکنان وزارت بهداشت در دستور کار این معاونت قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در کمیته تدوین برنامه عملیاتی تأمین مسکن کارکنان وزارت بهداشت گفت: تدوین برنامه عملیاتی تأمین مسکن کارکنان وزارت بهداشت در دستور کار معاونت توسعه مدیریت و منابع قرار دارد و تا حصول نتیجه‌ای مطلوب آن را دنبال خواهیم کرد.

بهروز رحیمی گفت: تامین مسکن ملی کارکنان هیات‌علمی و غیر هیات‌علمی در جهت حفظ امنیت اجتماعی و معیشتی آنان از مهم‌ترین و ارزنده‌ترین اقداماتی است که می‌تواند انگیزه کاری و روحیه خدمتی آنان را افزایش دهد.

او همچنین در ادامه با بیان اینکه طرح تأمین مسکن ملی کارکنان وزارت بهداشت باید با جدیت و طبق پروتکل‌های قانونی و عملیاتی پیش برود، گفت: عملیاتی کردن این طرح و پروژه بسیار حائز اهمیت بوده و در همین راستا دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت با تمام توان موضوع را دنبال خواهد کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت تأمین مسکن کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته وزارت بهداشت، تصریح کرد: وزارت بهداشت همکاری‌های قانونی و مشاوره‌ای لازم را برای دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته در صورت اقدام برای تأمین مسکن کارکنان نیز انجام می‌دهد.

دکتر رحیمی همچنین تبیین کرد: در گام نخست، موضوع تأمین زمین برای ساخت مسکن باید با مشارکت وزارت راه و شهرسازی موردبررسی قرار گیرد که انتظار می‌رود بر اساس دستور ریاست جمهور مبنی بر تأمین و احداث مسکن برای مردم، وزارت راه و شهرسازی نیز در این زمینه کمک‌های لازم را انجام دهد.

دکتر رحیمی با اشاره به جامعه هدف در این طرح اظهار کرد: غالباً جامعه هدف ما در وزارت بهداشت، کارکنانی هستند که صاحب‌منزل نبوده و در اصطلاح خانه اولی هستند، در همین راستا هر چه زودتر باید آمار این افراد استخراج شود و با نظارت دقیق پس از صحت سنجی، به یک عدد حقیقی رسیده و برای محاسبات مالی و بودجه‌ای اقدامات لازم صورت گیرد.

او در ادامه بیان کرد: در صورت نیاز، تسهیلات لازم برای تأمین مسکن در قالب وام مسکن در اختیار همکاران قرار خواهد گرفت که در این راستا باید موارد قانونی و مقررات حاکم در این خصوص بررسی و طبق آن عمل شود.