مانور عملیاتی آمادگی در برابر سیلاب با مشارکت پنج گروه عملیاتی از استان‌های یزد، بوشهر، فارس، چهارمحال بختیاری و کهکلویه و بویراحمد با تمرکز بر لایروبی و اصلاح سازه تقاطعی فاقد آبگذری در محل سین برخوار برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از آب منطقه‌ای اصفهان، حمیدرضا لطفی در خصوص اهداف […]

مانور عملیاتی آمادگی در برابر سیلاب با مشارکت پنج گروه عملیاتی از استان‌های یزد، بوشهر، فارس، چهارمحال بختیاری و کهکلویه و بویراحمد با تمرکز بر لایروبی و اصلاح سازه تقاطعی فاقد آبگذری در محل سین برخوار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از آب منطقه‌ای اصفهان، حمیدرضا لطفی در خصوص اهداف مانور اظهار کرد: مهم‌ترین اهداف برگزاری مانور مذکور ارتقای آمادگی استان‌های معین جهت مواجهه با شرایط اضطراری نظیر سیل، شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکرد همکاران در برخورد با وضعیت اضطراری ایجاد شده و افزایش تعامل و همکاری بین‌بخشی با استان‌های معین در زمان وقوع حوادث مشابه است.

رئیس گروه دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه این مانور با حضور شورای انسجام‌بخشی مدیران مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق استان‌های منطقه مرکزی و جنوب کشور با هدف هماهنگی، هم‌افزایی و انسجام‌بخشی در این حوزه به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان برگزار شد، تصریح کرد: سناریوی این مانور با موضوع سیلاب در شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تهیه و در شرکت مدیریت منابع آب ایران تصویب و اجرای مانور با حضور استان‌های معین شامل استان‌های یزد، بوشهر، فارس، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

وی تصریح کرد: گروه‌های مذکور انجام عملیات لایروبی، رفع و اصلاح سازه تقاطعی فاقد آبگذری، اصلاح مسیر، تخلیه نخاله‌های ساختمانی را با ۲۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین به طول دو کیلومتر را در مدت یک روز انجام دادند.

وی توضیح داد: در زمان بحران عملیاتی که انجام می‌شود به خیلی از مسائل و چالش‌ها پرداخته نشده و مسائل ایمنی نادیده انگاشته می‌شود، لذا فلسفه برگزاری مانور کسب تجربه برای پیشامدهای پیش رو است.

لطفی شاخصه‌های فوریت، بحران و اضطرار را در سناریو بسیار مهم دانست و ادامه داد: برای مانور پیشنهادشده نقاط مختلفی از سوی دفتر مهندسی رودخانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت به دلیل موقعیت، دسترسی، امکان مراجعه به محل و استقرار گروه‌های عملیاتی و نیاز مبرم مسیل شهر سین به لایروبی و اصلاح سد برگزیده شد که دارای شاخص‌های موردنیاز در حد مانور انتخاب شد.

رئیس گروه دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: انجام لایروبی و اصلاح سد فوق حدود ۵۰۰ میلیون تومان صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت آب منطقه‌ای اصفهان را دربرداشت.

وی ادامه داد: انجام این مانور به‌عنوان یک دورهٔ تمرینی آموزشی در راستای هم‌افزایی مدیران اجرایی شرکت و نیز آموزش پرسنل اجرایی و تیم‌های واکنش سریع در مواقع بحران از فواید این مانور ملی سطح یک بود