“اولین رویداد استارت اپی استانی شاهد در استان گیلان؛در راستای دومین رویداد بزرگ کشوری سرآمدان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران” در نخستین رویداد استارتاپی استانی سرآمدان شاهد و ایثارگر در استان گیلاناز بین ۴۲ استارتاپ ثبت نام شده از استان های زیر مجموعه این استان معین، ۱۶ استارت آپ به بخش داوری […]

“اولین رویداد استارت اپی استانی شاهد در استان گیلان؛
در راستای دومین رویداد بزرگ کشوری سرآمدان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران”

در نخستین رویداد استارتاپی استانی سرآمدان شاهد و ایثارگر در استان گیلان
از بین ۴۲ استارتاپ ثبت نام شده از استان های زیر مجموعه این استان معین، ۱۶ استارت آپ به بخش داوری رسیده و در ۴ سطح فناوری ارزیابی شدند.
از میان استارت اپهایی که بالاترین امتیاز را کسب کردند از هر سطح فناوری مجموعا ۸ استارت اپ برای رده بندی اول و دومی در روز ۲۲ دیماه ۱۴۰۰ در شهرستان رشت به رقابت خواهند پرداخت تا نفرات اول در دومین رویداد کشوری رقابت نمایند.
انتخاب هیئت داوران از بین اساتید دانشگاهی با مشاوره پارک علمی و فناوری استان گیلان صورت گرفت تا اساتیدی که دارای تجربیات در حوزه کسب و کار و پیشینه داوری در این نوع رویدادها را دارند انتخاب شوند و رقابت بین تیم‌های برگزیده را قضاوت کنند.
این رویداد با هدف شناسایی و حمایت از پتانسیل های علمی جامعه نخبگان تحت پوشش بنیاد شهید و ایثارگران برگزارشده است همچنین برنامه ریزی های لازم برای معرفی تیم ها به مراکز شتاب دهنده و موسسات vc ، مراکز رشد و نوآوری و یا اعطای تسهیلات و.. و آموزش و منتوری کلیه تیمهای ثبت نام شده درحال انجام است،
تا این مراکز حمایتی ام به راحتی بتوانند حمایت‌های خودشان را برای این عزیزان برنامه‌ریزی کند.
به همین منظور نمایشگاه جانبی هم از دستاوردهای طراحی شده تیمهای منتخب در محل برگزاری رویداد برپا می شود.
لازم بذکر است در این دوره ۳۷۰ استارت اپ از سراسر کشور ثبت نام کرده اند که بترتیب در ۵ استان معین ۵ رویداد برگزار شده و مجموعا ۲۰ استارت اپ در رویداد کشوری در اسفندماه سال جاری به رقابت خواهند پرداخت.
استانهای همکار استان گیلان شامل استانهای: قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و کردستان می باشد.
همچنین این دومین تجربه برگزاری در استانهای معین پس از برگزاری این رویداد در اوایل دیماه در استان معین کرمانشاه می باشد.
متولی برگزاری این رویدادها مرکز دانش پژوهان و تشکلهای بنیاد با مدیریت دکتر مهری می باشد.