«عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر در واکنش به امضای توافق اتحاد ملی گروه‌های فلسطینی در این کشور، این توافق را تاریخی توصیف کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از المیادین، تبون افزود: شرایط به قبل بازگشت و امروز روزی تاریخی است. رئیس جمهور الجزائر همچنین ابراز امیدواری کرد که کشور مستقل فلسطینی بر اساس […]

«عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر در واکنش به امضای توافق اتحاد ملی گروه‌های فلسطینی در این کشور، این توافق را تاریخی توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از المیادین، تبون افزود: شرایط به قبل بازگشت و امروز روزی تاریخی است.

رئیس جمهور الجزائر همچنین ابراز امیدواری کرد که کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس برپا شود.

منابع خبری پنجشنبه شب اعلام کردند، گروه‌های فلسطینی در پایان نشست وحدت در الجزایر «بیانیه الجزایر برای اتحاد ملی» را امضا کردند.

بر اساس این گزارش، در بیانیه اتحاد ملی گروه‌های فلسطینی در الجزایر، بر اهمیت وحدت ملی بر مبنای شراکت سیاسی بین گروه‌های فلسطینی تأکید شده است.

تقویت نقش سازمان آزادی بخش فلسطین به عنوان تنها نماینده قانونی مردم فلسطین، تسریع در انتخابات سراسری ریاستی و قانونگذاری در نوار غزه و کرانه باختری از جمله شهر قدس تا یکسال بعد از امضای این بیانیه، فعال کردن سازوکار دبیران کل گروه‌های فلسطینی، پیگیری پایان دادن به دودستگی، تحقق وحدت ملی و شراکت سیاسی ملی از جمله مفاد بیانیه گروه‌های فلسطینی در الجزایر است.

این گزارش می‌افزاید، یک تیم کاری الجزایری و عربی نظارت بر اجرا و پیگیری بندهای این توافق را با همکاری طرف فلسطینی بر عهده خواهد داشت.

گروه‌های فلسطینی همچنین بر لزوم پایبندی به مقاومت مردمی و حق مردم فلسطین برای مقاومت به شکل‌های مختلف تاکید کردند.

پیشتر فایز ابوعیطه سفیر فلسطین در الجزایر اعلام کرده بود گروه‌های فلسطینی سه‌شنبه هفته جاری در راستای توافق بر سر “چشم انداز الجزایر” برای پایان دادن به اختلافات در الجزایر گرد هم می‌آیند.

همچنین رئیس جمهور الجزائر نیز پیشتر در سخنانی گفته بود که کشورش اجازه استعمار فلسطین را نخواهد داد.

این نام‌گذاری از سوی الجزائر برای یکپارچگی کشورهای عربی در حمایت از آرمان ملت فلسطین است.

رئیس‌جمهور الجزائر همچنین چندی پیش تأکید کرد که کشورش قضیه فلسطین را رها نخواهد کرد؛ چرا که این مساله به استعمارزدایی مربوط می‌شود.