استاندار اصفهان در شورای مسکن استان گفت: فرایند دریافت تسهیلات به متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن، تسهیل و در راستای ارائه تسهیلات توسط بانک‌ها یک روش واحد و مشخص تعریف شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، نود و پنجمین […]

استاندار اصفهان در شورای مسکن استان گفت: فرایند دریافت تسهیلات به متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن، تسهیل و در راستای ارائه تسهیلات توسط بانک‌ها یک روش واحد و مشخص تعریف شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، نود و پنجمین جلسه شورای مسکن استان با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر اعضا برگزار شد.
در این نشست گزارش اقدامات به‌عمل‌آمده پیرامون پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان ارائه و در خصوص رفع مشکل افزایش هزینه حق بیمه این پروژه‌ها، میزان تسهیلات پرداخت شده و سهمیه بانک‌های استان بررسی لازم بعمل آمد و مواردی نیز به تصویب رسید.
احداث موتورخانه مرکزی در پروژه‌های بالای ۳۱ واحد در طرح نهضت ملی مسکن استان از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که با مشورت اعضا در رابطه با آن تصمیم‌گیری شد همچنین بر تسریع صدور پروانه ساختمانی (پیش پروانه) و تقسیط هزینه‌های طرح‌های حمایتی قانون جهش تولید مسکن موضوع تفاهم‌نامه وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی مورد تاکید قرار گرفت.
همچنین تسهیلات ارائه شده توسط بانک‌های عامل به تفکیک در طرح‌های خودمالک، گروه ساخت و انبوه‌ساز و سهمیه ابلاغی هر بانک براساس تفاهم‌نامه ابلاغی نیز مورد بررسی قرار گرفت.
در این خصوص دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان بر ارزیابی نحوه عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن تأکید کرد و گفت: ضروری است، فرایند دریافت تسهیلات به متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن، تسهیل و در راستای ارائه تسهیلات توسط بانک‌ها یک روش واحد و مشخص تعریف شود.
بررسی آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در استان نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.