همزمان با روز نکوداشت زاینده رود، نشست خبری پنجمین جایزه منطقه‌ای دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود با حضور سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اصفهان و دبیران علمی و اجرایی جایزه با خبرنگاران در سالن جلسات جهاددانشگاهی واحد اصفهان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد اصفهان، در ابتدای این […]

همزمان با روز نکوداشت زاینده رود، نشست خبری پنجمین جایزه منطقه‌ای دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود با حضور سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اصفهان و دبیران علمی و اجرایی جایزه با خبرنگاران در سالن جلسات جهاددانشگاهی واحد اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد اصفهان، در ابتدای این نشست، دکتر حامد سیارخلج، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد اصفهان، گفت: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در راستای تداوم جریان ادبی، تأکید بر امر خلاقیت و با هدف کشف و حمایت از استعدادهای نو، پنجمین دورۀ جایزۀ منطقه‌ای دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود را برگزار می‌کند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه رسالت معاونت فرهنگی در راستای پرداختن به معضلات شهر اصفهان است، زاینده رود و خشکی آن را از جدی‌ترین موضوعات دانست و گفت: به دلیل اینکه زاینده‌رود قلب تپنده شهر اصفهان است، پرداختن به آن از ضروری‌ترین موضوعات است.

وی گفت‌وگو به زبان داستان که زبان هنر است و اجرای آن در قالب جایزه داستان کوتاه را یک اقدام فرهنگی تلقی کرد و افزود: این رویداد محلی برای رقابت در بین دانشجویان فراهم می‌کند که در فضای فرهنگی دانشجویی نیازمند پدیده‌های این چنینی هستیم تا از یک سو محفلی برای ایجاد رقابت و شور و نشاط و از سویی دیگر کشف استعدادها باشد.

سیارخلج با اشاره به اینکه در این جشنواره دانشجویی که قرار است به صورت منطقه‌ای برگزار شود، در تلاش برای ایجاد وفاق هستیم، تاکید کرد: به دنبال ایجاد همدلی بین استان‌های حوضه زاینده رود هستیم و داستان قرار است این پیوند را محکم‌تر و آدمها را و به هم نزدیک‌تر کند تا مسئله زاینده رود از یک امر استانی به دغدغه‌ای ملی بدل شود.

وی اضافه کرد: درنظر داریم پرداختن به زاینده رود به صرف برگزاری یک جشنواره خلاصه نشود و در کنار برگزاری این رویداد، برنامه‌های جانبی همچون، برگزاری کارگاه‌های داستان نویسی، تصویرسازی و عکاسی، تولید محتوا، نشست‌های جمع خوانی کتاب، اکران فیلم، نمایشگاه و … با محوریت زاینده رود از سوی معاونت فرهنگی برگزار خواهد شد.

بهمن ماه؛ آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جایزه زاینده رود

دکتر سیاوش گلشیری- دبیر علمی پنجمین جایزه منطقه‌ای دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود نیز با تشریح برنامه‌های این دوره، گفت: این جایزه، در قالب‌های داستان کوتاه و داستان کوتاه کوتاه ویژۀ دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی در استان‌های حوضه آبریز زاینده رود (اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد) است.

او افزود: این جایزه در دو بخش آزاد و ویژه برگزار می‌شود که در بخش آزاد، هیچ محدودیت موضوعی برای هر دو قالب داستان کوتاه و داستان کوتاه کوتاه وجود ندارد. بخش ویژه نیز، به آثاری اختصاص دارد که در قالب داستان کوتاه با موضوع «زاینده‌رود» نوشته‌شده است.

گلشیری در خصوص شرایط ثبت‌نام جایزه توضیح داد. فرم ثبت نام در نشانی https://reg.jdisf.ac.ir/jz5/ تکمیل و ارسال شود. داستان‌های کوتاه باید حداکثر ۵۰۰۰ کلمه  و داستان‌های کوتاه کوتاه باید حداکثر ۱۰۰ کلمه باشند. هر دانشجو می‌تواند در تمامی بخش‌ها با یک اثر منتشر نشده شرکت کند. داستانهای ارسالی پیش‌تر در هیچ جشنواره‌ای برگزیده نشده باشند.دبیرخانه، در ویرایش و اصلاح داستان‌ها به‌منظور چاپ، آزاد است و رعایت شرایط فراخوان تا مرحلۀ اعلام نتایج پابرجاست.

دبیر علمی پنجمین جایزه منطقه‌ای دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود پایان بهمن ماه سال جاری را آخرین مهلت ارسال آثار اعلام کرد و گفت: اختتامیه پنجمین جایزه منطقه‌ای دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود، اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در انتهای نشست، از پوستر پنجمین جایزه منطقه‌ای دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود رونمایی شد.