منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، صدها هزار نفر در فلسطین اشغالی علیه کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و در اعتراض به لایحه تغییرات قضایی تظاهرات کردند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، از تارنمای «i۲۴» رژیم صهیونیستی، صدها هزار نفر در فلسطین اشغالی علیه لایحه تغییرات قضایی تظاهرات کردند. بر اساس این گزارش، تظاهرات […]

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، صدها هزار نفر در فلسطین اشغالی علیه کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و در اعتراض به لایحه تغییرات قضایی تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، از تارنمای «i۲۴» رژیم صهیونیستی، صدها هزار نفر در فلسطین اشغالی علیه لایحه تغییرات قضایی تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو و لایحه تغییرات قضایی در ۱۵۰ نقطه از فلسطین اشغالی برگزار شد.

معترضان در خیابان کابلان واقع در تل آویو تجمع و مسیر أیالون را مسدود و از عبور و مرور خودروها جلوگیری کردند

دنی یاتوم رئیس سابق موساد در تظاهراتی در حیفا سخنرانی کرد و گفت که برای سی و سومین هفته، صدها هزار اسرائیلی برای توقف کودتا و حفاظت از دموکراسی به خیابان‌ها و میادین آمده‌اند.

یاتوم افزود: عزم و صبر بیشتری لازم است و نبرد زمان زیادی خواهد برد، اما در نهایت ما پیروز خواهیم شد.

اعتراضات علیه کابینه تندرو رژیم صهیونیستی و اقدامات جنجالی آن همچنان ادامه دارد و شنبه گذشته نیز تظاهرات برای سی و دومین هفته متوالی در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد.

معترضان می‌گویند لایحه تغییرات قضایی ضربه سختی به دموکراسی ادعایی در رژیم صهیونیستی وارد می‌کند، چرا که تأثیر دادگاه عالی (بالاترین نهاد قضایی رژیم صهیونیستی) را بر روند تصویب قوانین پایه محدود می‌کند و به اعضای کنست اجازه می‌دهد مصوبات آن را به تعویق بیندازد.

جناح اپوزیسیون معتقد است که این لایحه به کابینه اجازه می‌دهد بر کمیته‌ای که قضات را منصوب می‌کند، سیطره یابد.

نتانیاهو مدعی است این طرح بر دموکراسی ادعایی تاثیری نخواهد گذاشت و هدف آن بازگرداندن تعادل میان قوا (قانون‌گذاری، اجرایی و قضایی) است.