تولید بالغ بر ۴۸ هزار تن بذر گندم در کردستان مشاور معاون وزیر و مجری طرح گندم کشور از تولید بالغ بر ۴۸ هزار تن بذر گندم در کردستان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ کردستان ،سهراب سهرابی مشاور معاون وزیر و مجری طرح گندم کشور در وزارت جهاد کشاورزی […]

تولید بالغ بر ۴۸ هزار تن بذر گندم در کردستان

مشاور معاون وزیر و مجری طرح گندم کشور از تولید بالغ بر ۴۸ هزار تن بذر گندم در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ کردستان ،سهراب سهرابی مشاور معاون وزیر و مجری طرح گندم کشور در وزارت جهاد کشاورزی که صبح امروز در آیین آغاز سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در کردستان حضور یافت به اهمیت بحث تولید گندم و سهم آن در امنیت غذایی کشور اشاره وتصریح کرد مجموعه ی هیأت دولت طی دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشته اند حضرت آیت الله خامنه ای امنیت غذایی را اولویت کشور دانسته و خودکفایی محصول استراتژیک گندم را بس مهم ذکر فرموده اند.
سهرابی در ادامه با اشاره به خرید کشوری بالغ بر ۱۱میلیون و نهصدوشصت هزار تن گندم که رکوردی کم سابقه است تصریح کرد:امید آن میرود طی هفته ی آینده بخش اعظم مطالبات کشاورزان پرداخت شود.
وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش و همت کشاورزان کردستانی که توانستند رتبه دوم کشوری تولید گندم را کسب نمایندافزود: شرایط جوی مناسب، دمای متعادل و تلاش و همت کشاورزان و راهنماییهای مسوولین و کارشناسان جهاد کشاورزی همه و همه زنجیر وار دست به دست هم دادند تا این مهم محقق شود.
مشاور معاون وزیر در ادامه با اشاره به اینکه چهل و هشت هزار تن بذر نیز در استان تولید شده افزود تولید شش هزار تن بذر در سالهای قبل،امسال جهشی هشت برابری یافته و اکنون به چهل و هشت هزار تن رسیده که این مهم ستودنی است.
سهراب سهرابی به تاثیر گذاری تولید گندم در ایران بر قیمت جهانی این محصول اشاره کرد و افزود:در سالهایی که ایران به خودکفایی در این محصول میرسد و نیاز به واردات بسیار کاهش می یابد قیمت جهانی گندم نیز با افت مواجه میشود.
سهرابی در پایان خبر داد که مجموعه ی وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است تا طرح جهش تولید را برای مدت پنج سال دیگر تمدید نماید.