بیمارستان کوثر سنندج ماهانه بیش از ۱۷۰۰۰ تصویربرداری انجام می‌دهد مسئول تصویربرداری بیمارستان کوثر سنندج، گفت: هر ماه بیش از ۱۷۰۰۰ تصویربرداری در بیمارستان کوثر انجام می‌شود که بیش از ۷۵۰۰ بیمار بستری و سرپایی خدمت‌رسانی شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ محسن شیخ جعفری مسئول تصویربرداری بیمارستان کوثر سنندج، با […]

بیمارستان کوثر سنندج ماهانه بیش از ۱۷۰۰۰ تصویربرداری انجام می‌دهد

مسئول تصویربرداری بیمارستان کوثر سنندج، گفت: هر ماه بیش از ۱۷۰۰۰ تصویربرداری در بیمارستان کوثر انجام می‌شود که بیش از ۷۵۰۰ بیمار بستری و سرپایی خدمت‌رسانی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ محسن شیخ جعفری مسئول تصویربرداری بیمارستان کوثر سنندج، با اشاره به ارتقای سطح خدمات تصویربرداری در این بیمارستان با بهره‌گیری از دستگاه‌های پیشرفته، اظهار کرد: بیمارستان کوثر سنندج مرکز به عنوان یکی از مجهزترین مراکز تصویربرداری در منطقه شناخته می‌شود.
وی افزود:مرکز تصویربرداری بیمارستان کوثر از سال ۱۳۹۵ همزمان با افتتاح بیمارستان آغاز به کار کرد و در ابتدا با سه دستگاه رادیوگرافی دیجیتال مجهز شد. در حال حاضر، این مرکز دارای یک دستگاه رادیوگرافی در بخش اورژانس و دو دستگاه دیگر در واحد تصویربرداری است.
مسئول تصویربرداری بیمارستان کوثر سنندج، بیان کرد: دستگاه‌های تصویربرداری این مرکز از پیشرفته‌ترین نوع بوده و امکان انجام انواع مختلف تصویربرداری را با بالاترین کیفیت فراهم می‌کنند. این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاربری آسان و راحتی برای تکنسین‌ها داشته باشد و در عین حال بتوانند تمام نیازهای بیماران را برآورده کنند.
شیخ جعفری عنوان کرد: این سیستم‌ها با بهره‌گیری از تلفیق ژنراتورهای اشعه ایکس با تکنولوژی روز دنیا و دتکتورهای پیشرفته، قادر به تولید تصاویر با کیفیت عالی و کاهش دوز تابشی به بیمار هستند.
وی در خصوص تخت دستگاه رادیوگرافی گفت: تخت رویه شناور شش جهته با قابلیت تنظیم ارتفاع و همچنین بوکی استند با قابلیت زاویه گرفتن تا ۹۰ درجه تصویربرداری از بیماران سالمند و یا استفاده از برانکارد را به‌راحتی برای تکنسین پرتوکار فراهم می سازد.
مسئول تصویربرداری بیمارستان کوثر سنندج، ادامه داد: باتوجه به آموزشی بودن این مرکز علاوه بر خدمات درمانی و تشخیصی، سالانه بالغ بر ۶۰نفر از دانشجویان رشته رادیولوژی مشغول به آموزش و گذراندن دوره های کارآموزی و کارورزی خود جهت فارغ التحصیلی و ورود به بازار کار این رشته هستند.
شیخ جعفری با اشاره به خدمات ارائه شده رادیولوژی، بیان کرد: تمامی گرافی‌های ساده با نماهای اختصاصی مد نظر پزشکان متخصص مخصوصاً ارتوپدی در این مرکز با بالاترین کیفیت به صورت ۲۴ ساعته و در بخش رادیولوژی مرکزی واقع در طبقه منفی یک بیمارستان انجام می‌گردد.
وی افزود: در رادیوگرافی‌های اختصاصی یا رنگی از اندام‌ها و قسمت‌های مختلف بدن با توجه به درخواست پزشک و با استفاده از مواد حاجب تزریقی و خوراکی انجام می‌شود که با در نظر گرفتن امکانات این بخش در بیمارستان انواع آن از جمله RUG، BM، BS، VCUG، IVP، ترانزیت روده باریک و انمای روده بزرگ و نفرستوگرافی گرفته می شود، لذا جهت نوبت‌دهی و انجام رادیوگرافی‌های رنگی از ساعت ۸ الی ۱۲ به رادیولوژی مرکزی واقع در طبقه منفی یک بیمارستان کوثر مراجعه نمایید.
مسئول تصویربرداری بیمارستان کوثر سنندج، تصریح کرد: رادیوگرافی پرتابل نیز با استفاده از دستگاه پرتابل گرافی‌های اورژانسی بیمارانی که توانایی حرکت ندارند بر بالین بیمار انجام می‌شود. استفاده از این دستگاه به دلیل عدم محافظت در برابر اشعه، در جذبی بیماران دیگر و پرسنل را بالا می‌برد و باید در مواقع ضروری و با تشخیص پزشک متخصص انجام شود.
شیخ جعفری خاطرنشان کرد: این مرکز با دارا بودن دو دستگاه رادیوگرافی پرتابل فیلیپس و سه دستگاه رادیوگرافی پرتابل زیمنس جهت تصویربرداری بر بالین بیماران بدحال اورژانسی و بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه در کمترین زمان و بالاترین کیفیت تصاویر به بیماران ارائه خدمت می‌کند.
وی به خصوصیات دستگاه تصور برداری رادیولوژی پرداخت و گفت: رادیولوژی، شاخه‌ای از علوم پزشکی است که با استفاده از تکنیک‌های تصویربرداری، به تشخیص دقیق و سریع بیماری‌ها کمک می‌کند. گستردگی این حوزه، از رادیولوژی ساده تا روش‌های پیشرفته‌ای مانند سی‌تی‌اسکن، ام‌آرآی، سونوگرافی و آنژیوگرافی، باعث شده است که امروزه بیشتر از اصطلاح کلی «تصویربرداری پزشکی» استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی تصویربرداری پزشکی، تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و آغاز درمان به موقع است، افزود: این امر به ویژه در بیماری‌هایی که تشخیص زودهنگام آنها حیاتی است، از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر تشخیص، تصویربرداری پزشکی در هدایت بسیاری از روش‌های درمانی نیز نقش کلیدی ایفا می‌کند.

مسئول تصویربرداری بیمارستان کوثر سنندج، بیان کرد: رادیولوژی تشخیصی با بررسی تصاویر بدست‌آمده از اندام‌های مختلف بدن، به تشخیص طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها، از جمله شکستگی‌ها، تومورها، بیماری‌های قلبی عروقی و اختلالات عصبی کمک می‌کند. رادیولوژی مداخله‌ای نیز با استفاده از تصاویر پزشکی، به انجام روش‌های درمانی کم‌تهاجمی مانند بیوپسی، آنژیوگرافی و آمبولیزاسیون می‌پردازد.
شیخ جعفری تصریح کرد:با وجود تمام مزایای روش‌های تصویربرداری در تشخیص و درمان بیماری‌ها، این روش‌ها عاری از هرگونه خطر نیست. میزان عوارض ناشی از تصویربرداری به نوع روش، دستگاه مورد استفاده و شرایط بیمار بستگی دارد.