رییس سازمان بسیج ورزش کشور با اشاره به اهداف و برنامه های این سازمان مردمی کردن را مهمترین هدف دانست و افزود: به دنبال ارزان کردن ورزش در محلات برای استفاده عموم مردم هستیم.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید علی مهاجر صبح امروز در جمع خبرنگاران، از توسعه کمی و کیفی ورزش همگانی، […]

رییس سازمان بسیج ورزش کشور با اشاره به اهداف و برنامه های این سازمان مردمی کردن را مهمترین هدف دانست و افزود: به دنبال ارزان کردن ورزش در محلات برای استفاده عموم مردم هستیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید علی مهاجر صبح امروز در جمع خبرنگاران، از توسعه کمی و کیفی ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای در این سازمان خبر داد و گفت: مردمی کردن ورزش و ایجاد شور و نشاط در بسیجیان و آحاد جامعه، ترویج و توسعه ورزش با تأکید برمسجد محوری، اجرای آسان و ارزان ورزش در محلات، ارتباط برابری و برادری در بین ادیان و مذاهب، تعامل با نهادها و استفاده از ظرفیت همه نهادها، از جمله اهداف ما در این سازمان است.
رئیس سازمان بسیج ورزش کشور در ادامه از ترویج تفکر و فرهنگ و روحیه بسیجی از طریق ورزش، استفاده بهینه از امکانات ورزشی، کاهش ناهنجاری‌های اسکلتی و ساختار قامتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی به عنوان دیگر اهداف در این سازمان یاد کرد.
وی با اشاره به استعداد یابی جوانان و نوجوانان از ایجاد پایگاه های استعدادیابی در سراسر کشور یاد کرد و افزود: دو هزار و ۳۰۰ پایگاه استعدادیابی صبحگاهی و عصرگاهی در سطح کشور جهت ایجاد شورو نشاط بین افراد جامعه وجوددارد.
مهاجر ادامه داد: با برگزاری مسابقات انفرادی و گروهی در سطح محلات سعی کردیم اتحاد و انسجام بیشتری در محلات و استان های کشور ایجاد کنیم.
وی همچنین از تمرکز باشگاه ورزشی مقاومت بر ورزش حرفه ای خبرداد و تصریح کرد: در این سازمان بر امر استعداد یابی توجه ویژه شده و ۳۹۰ پایگاه استعداد یابی ایجاد شده که کار کشف و استعداد یابی را در سطوح مختلف انجام می‌دهند.
رئیس سازمان بسیج ورزش کشور با اشاره به توجه به تکمیل و توسعه زیر ساخت ها تصریح کرد: تا به امروز سه هزار و ۴۱۲ مجتمع ورزشی و سالن و پیست ایجاد کردیم.
وی همچنین از تمرکز بر تربیت مربی با آموزش دو هزار و ۹۰۰ مربی و تمرکز بر ورزش های همگانی مانند پیاده روی و کوهگشت ها اشاره کرد و گفت : این کارها می‌تواند به ایجاد نشاط کمک کند و در ایستگاه های صبحگاهی هم با انجام این کارها افراد دسترسی و هزینه کمتری دارند.
وی در ادامه از عدم محدودیت برای حضور ادیان و مذاهب به باشگاه مقاومت خبر داد و گفت: همه افراد جامعه در هر قشر و مذهبی که باشند می‌توانند از برنامه ها و کلاس های این باشگاه استفاده کنند.
مهاجر نقش زنان درسازمان بسیج کشور راهم بسیار پر رنگ قلمداد کرد و افزود: یکی از معاونت‌های ما اختصاص به ورزش بانوان در سطوح مختلف دارد.
وی از برگزاری مسابقات ورزش پهلوانی و زورخانه ای به مناسبت هفته بسیج خبر داد و گفت: در هفته بسیج زنگ بسیج در زورخانه‌ها نواخته و مسابقات زورخانه‌ای برگزار خواهد شد.

مهاجر در ادامه پرورش ورزشکار حرفه‌ای در تراز انقلاب اسلامی را به عنوان مهمترین هدف باشگاه مقاومت بیان و اضافه کرد: تیم مقاومت سپاسی شیراز که به اشتباه فجر سپاسی گفته می‌شود از جمله تیم‌های باشگاه مقاومت است.
وی در ادامه حمایت از جوانان و ظرفیت‌های کمتر دیده شده و مغفول مانده را از دیگر اقدامات باشگاه مقاومت بیان و اظهار کرد: با استعداد یابی که در پایگاه های سازمان بسیج ورزش انجام میدهیم این استعداد ها شناسایی و مورد حمایت قرار می گیرند.
وی در پایان تأکید کرد: هر کس در هر جایگاهی تلاش میکند برای نظام و کشور خویش افتخار آفرینی خود یک بسیجی محسوب می شود حتی اگر پرونده بسیجی نداشته باشد.
خبرنگار: الهام خانی