شرکت های دانش بنیان پیشران طرح های عمرانی و عملیاتی پالایشگاه اصفهان زهرا نصیری نشست مشترک شرکت های عضو “صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی، سرمایه گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه اصفهان” و کارشناسان پالایشگاه نفت اصفهان برگزار شد. نشست مشترک شرکت های عضو “صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی، سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی فولاد مبارکه اصفهان” […]

شرکت های دانش بنیان پیشران طرح های عمرانی و عملیاتی پالایشگاه اصفهان

زهرا نصیری

نشست مشترک شرکت های عضو “صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی، سرمایه گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه اصفهان” و کارشناسان پالایشگاه نفت اصفهان برگزار شد.

نشست مشترک شرکت های عضو “صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی، سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی فولاد مبارکه اصفهان” یا به اختصار MSTID و کارشناسان پالایشگاه نفت اصفهان به میزبانی هلدینگ پترو پالایش اصفهان ۱۱مهرماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، دراین نشست رئیس پژوهش و فناوری هلدینگ پترو پالایش اصفهان، با اشاره به اینکه پالایشگاه اصفهان تامین کننده ۲۳ درصد انرژی کشور است ادامه داد: در یک بازه زمانی استراتژی در این شرکت بر مبنای کیفی سازی محصولات بود ولی اکنون استراتژی این شرکت بر مبنای آینده پژوهی و تبدیل به هلدینگ پتروپالایش است که با ۸ شرکت زیر مجموعه این امر محقق شده است .

محسن مرادمند، تصریح کرد: پالایشگاه اصفهان سرمایه گذاری ۶٫۲ میلیارد دلار در پروژه های آتی خود را هدف قرار داده است و این طرح ها به همت شرکت های داخلی و دانش بنیان عملیاتی میشوند.

وی ادامه داد: این شرکت ها در تامین و اجرای پروژه ها و رسیدن به پالایشگاه به اهداف خود کمک موثری ایفا می کنند .

صالحیون ،مسئول مرکز نوآوری فولاد مبارکه نیزدراین نشست با اشاره به اینکه صندوق سرمایه گذاری فولاد به عنوان صندوق نو آوری و فناوری در ۳ سال اخیر اقدام به ارزیابی شرکت های زیادی کرده است گفت:  اکنون این صندوق بر روی ۴۰ شرکت که در رابطه با هوش مصنوعی و رباتیک فعالیت می کنند و کارشان مرتبط با اقدامات فولاد مبارکه است سرمایه گذاری کرده است که همه این ها بازوی فناورانه فولاد و دیگر صنایع هستند.

در این نشست مشترک علاوه بر معرفی هلدینگ پالایش نفت اصفهان و صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی، سرمایه گذار شرکتی فولاد مبارکه MSTID تعدادی از شرکتهای عضو این صندوق سرمایه گذاری به تشریح توانمندی ها و دستاوردهای خود پرداختند.

زمینه فعالیت این شرکتها شامل ربات های بازرسی و تعمیرات صنعتی، ربات لایروبی و بازرسی کف مخازن نفتی، ربات رسوب زدایی و بازرسی لخته گیرهای انگشتی گاز؛ بازدید پهپادی با اهداف پایش خطوط اتصالاتی (خطوط انتقال برق، آب، گاز، نفت و فلر)، پایش مشعل ها و مخازن با دوربین ترمال، تهیه مدل سه بعدی سایت با پهپاد فوتوگرامتری، تعیین سطح نفت در مخازن نفتی با پهپاد ترمال است .

همچنین شرکت های فعال در رابطه با اتوماسیون صنعتی نسل جدید، پیاده سازی تحلیل داده و امنیت شبکه صنعتی، آنالیز عنصری آنلاین لیزری LIBS (سیستم آنلاین تشخیص عناصر)،واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (سیستمهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی با کاربری آموزشی و تعمیر و نگهداری و ارتقای عملکرد اپراتورهای خط تولید)، استحصال مواد پیشرفته از کاتالیست پالایشگاه و پتروشیمی، تولید قطعات تنگستنی و کاربید تنگستن (مصارف: مته های حفاری و …)ارتعاش سنج، خدمات عیب یابی ارتعاشی ماشینهای دوار، پایش سلامت سازههای صنعتی، نصب و راه اندازی سیستم های پایش وضعیت دائمی نیز معرفی شدند.