«دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: «خبرها حاکی از این است که خودروسازان رایزنی‌های اولیه برای واردات رنو از هند را آغاز کرده‌اند؛ بخصوص ایران خودرو که روی پلتفرم رنو کوئید کار می‌کند.» به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری ایسنا،روزنامه ایران در ادامه نوشت: «یکی از محصولات ارزان‌قیمت شرکت رنو را می‌توان در هند یافت؛ […]

«دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: «خبرها حاکی از این است که خودروسازان رایزنی‌های اولیه برای واردات رنو از هند را آغاز کرده‌اند؛ بخصوص ایران خودرو که روی پلتفرم رنو کوئید کار می‌کند.»

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری ایسنا،روزنامه ایران در ادامه نوشت: «یکی از محصولات ارزان‌قیمت شرکت رنو را می‌توان در هند یافت؛ خودروی کوئید که یک خودروی اقتصادی و شهری محسوب می‌شود، سال‌هاست که در هند خرید و فروش می‌شود. نمی‌توان گفت که این محصول رنو در هند پرطرفدار است اما از آنجا که قیمت کوئید به جهت نداشتن آپشن و تکنولوژی روز پایین است، مردم هند خریدار آن هستند. در حقیقت دو ویژگی جمع و جور و ارزان‌بودن این خودرو سبب شده کوئید جای خود را بین مردم هند پیدا کند.

قبل از تحریم صنعت خودروی ایران و زمانی که فرانسوی‌ها به ایران رفت‌وآمد داشتند، رنو درصدد بود که محصول کوئید خود را هم روانه بازار ایران کند اما به دلایل مختلف که مهم‌ترین آن پاس‌نکردن استانداردهای ۸۵گانه بود، این امر عملی نشد.

روز گذشته این موضوع را از قطعه‌سازان و شرکت ایران‌خودرو پرسیدیم و همه آنها نسبت به واردات کوئید ابراز بی‌اطلاعی کردند. همچنین مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد، درباره واردات خودرو و اینکه آیا احتمال دارد استانداردهای ۸۵گانه در خودروهای وارداتی اعمال نشود به «ایران» گفت: تمام خودروهای داخلی و وارداتی باید استانداردهای ۸۵گانه داشته باشند، در غیر این صورت اجازه تولید و واردات آن برای شماره‌گذاری را نخواهیم داد.