به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، تولد، نقطه ج و شروع زندگی در این کره خاکی و دنیای فانی‌ست. آفرینش هر انسانی به معنای واگذاری مسئولیآفریدهتی از جانب خداوند به اوست و هیچ انسانی بی دلیل نمی‌شود.  پایان داستان زندگی به مرگ ختم می‌شود، اما در این فرآیند چگونه زیستن و چگونه رفتن بسیار […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، تولد، نقطه ج و شروع زندگی در این کره خاکی و دنیای فانی‌ست. آفرینش هر انسانی به معنای واگذاری مسئولیآفریدهتی از جانب خداوند به اوست و هیچ انسانی بی دلیل نمی‌شود.  پایان داستان زندگی به مرگ ختم می‌شود، اما در این فرآیند چگونه زیستن و چگونه رفتن بسیار اهمیت دارد. برخی انسان‌ها با قرار گرفتن در مسیر الهی و جهاد در راه خدا مأموریت و شش مسئولیتشان در این دنیا با شهادت ختم به خیر شده و در واقع به تعبیر پیامبر اکرم (ص) به شریف ترین و بالاترین نوع وفات دست پیدا می‌کنند. (اشرف الموت قتل الشهاده). پس شهادت یعنی انتخاب شجاعانه و آگاهانه. شهید، چون شمع می‌سوزد و با نور خویش، ظلمات و تاریکی‌های زندگی بشر را روشن و راه رشد و سلامت و سعادت جامعه انسانی را هموار می‌سازد. حقیقت این است که تولد آسمانی شهدا یک فرصت طلایی و ناب برای معرفی شهدا به نسل‌های بعد از دفاع مقدس است که هیچگونه تصویر ذهنی از آن دوران با شکوه نداشته اند.
و شهید عزیز ما، شهید حسن کاظمی یکی از ابر قهرمانان کشور عزیز ماست که در سوم آبان ماه سال ۱۳۴۰ در خمینی ‌شهر استان اصفهان دیده به جهان گشود. ایشان در مدت حضورش در جنگ ،جانانه جنگید و جانانه حماسه ساز شد و پایان زندگی‌اش در عملیات خیبر و در جزیره مجنون در مسیر شهادت ختم به خیر و نور شد.‌ پیکر پاک و مطهر این شهید بزرگوار در گلزار شهدای محله اندان خمینی‌شهر به خاک سپرده شد.
راهش پر فروغ و خانه ابدی‌اش آباد….

شهید حسن کاظمی پدر همکار آتش نشان خمینی شهری حسن کاظمی است.