لزوم ترویج اقامه نماز در جامعه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان بر لزوم ترویج اقامه نماز در جامعه تاکید کرد و گفت:همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در کنار سایر وظایف موکول شده، به موضوع اقامه نماز به صورت ویژه ورود کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ عبدالله رشیدی‌پور امروز […]

لزوم ترویج اقامه نماز در جامعه

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان بر لزوم ترویج اقامه نماز در جامعه تاکید کرد و گفت:همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در کنار سایر وظایف موکول شده، به موضوع اقامه نماز به صورت ویژه ورود کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ عبدالله رشیدی‌پور امروز (۳۰ مهر) در جلسه توجیهی آموزشی دبیران شورای اقامه نماز شهرستان و فرمانداری‌های تابعه که در محل سالن جلسات معاونت سیاسی برگزار شد، برپا داشتن نماز را یکی از اساسی‌ترین شناسه‌‌‌های مسلمانان عنوان کرد و اظهار داشت:در آیات و احادیث بر اقامه نماز بسیار تاکید شده و ما باید این فریضه‌ الهی را به جای آوریم و آن را چراغ راه خود قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه باید همه مسئولان در کنار سایر وظایف موکول شده به موضوع اقامه نماز توجه ویژه داشته باشند، گفت: مسئولیت دبیران شورای اقامه نماز نسبت به سایر مدیران سنگین‌تر است و باید با مدیران دستگاه‌هایی اجرایی برای ترویج نماز تعامل و ارتباط داشته باشند.
معاون استاندار کردستان با بیان اینکه یکی از چالش‌های ‌پیش‌رو نبود بودجه و امکانات کافی برای دبیران این شورا است، افزود: پاداش خدمت‌رسانی به مردم نزد خداوند محفوظ است و اگر همه ما با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشیم اتفاقات خوبی در این حوزه خواهد افتاد.
رشیدی‌پور افزود:آموزش و پرورش در ترویج نماز وظیفه سنگینی بر عهده دارد و می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد لذا معلمین و اساتید باید به این نکته مهم توجه داشته و مشوق نوجوانان و جوانان برای حضور در صفوف نماز جماعت باشند.
وی با تاکید بر اینکه باید در ادارات و مدارس نمازخانه‌های مناسبی وجود داشته باشد، تصریح کرد: برخی از نمازخانه‌های بین‌راهی موجود در جایگاه‌های سوخت وضعیت مناسبی ندارند و باید نظارت‌های بیشتری در این خصوص اعمال شود.