اتحادیه بین المجالس عرب اقدامات مکرر ترکیه در قطع آب بیش از یک میلیون شهروند سوری در استان الحسکه را محکوم کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از سانا، این اتحادیه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به ادامه اقدامات ترکیه مبنی بر قطع مکرر آب، اتحادیه بین المجالس عرب این اقدامات […]

اتحادیه بین المجالس عرب اقدامات مکرر ترکیه در قطع آب بیش از یک میلیون شهروند سوری در استان الحسکه را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از سانا، این اتحادیه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به ادامه اقدامات ترکیه مبنی بر قطع مکرر آب، اتحادیه بین المجالس عرب این اقدامات را که ناقض اصول و روابط حسن همجواری و مفاد حقوق بین‌الملل بشردوستانه است وبکارگیری آب را به عنوان سلاح علیه غیرنظامیان بی گناه، به هر دلیل و بهانه ای ممنوع می کند، محکوم می‌کند.

اتحادیه نسبت به عواقب خطرناک اقدامات ترکیه بر زندگی غیرنظامیان سوری هشدار داد و خواستار پایان دادن به آنها و یافتن راه حلی ریشه ای و پایدار برای تامین آب شهروندان و پایان دادن به این فاجعه انسانی شد و حمایت و همدردی خود را با مردم سوریه اعلام کرد.

اتحادیه حمایت خود را از همه تلاش‌های ملی، عربی و منطقه‌ای با هدف یافتن راه‌حلی برای بحران در سوریه که امنیت، ثبات و رفاه را در آن برقرار می‌کند وآرمان های مردم نجیب واصیل برای دستیبابی به آینده بهتر محقق می سازد، تاکید کرد.