دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: با تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی پنح استان کشور در راستای ایجاد نشاط اجتماعی در تقویم فرهنگی کشور صاحب روز شدند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از ایرنا، سید مجید امامی سه شنبه شب در دیدار با فعالان فرهنگی و هنری جزیره کیش اظهار داشت: روز استان ها […]

 دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: با تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی پنح استان کشور در راستای ایجاد نشاط اجتماعی در تقویم فرهنگی کشور صاحب روز شدند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از ایرنا، سید مجید امامی سه شنبه شب در دیدار با فعالان فرهنگی و هنری جزیره کیش اظهار داشت: روز استان ها با هدف تامین بستری برای ایجاد نشاط اجتماعی زیست بوم محور در چارچوب تقویت ارزش های تاریخی، دینی و فرهنگی استان های کشور نام گذاری می شود.
وی با بیان اینکه در این روز همه ایران به افتخار آن استان فعالیت های فرهنگی و رسانه ای انجام خواهند داد اضافه کرد: روز استان ها یکی از سیاست های نوین دوره جدید شورای فرهنگی کشور برای ارتقای و تقویت درجه نشاط اجتماعی، عرق ملی، علاقه به وطن انجام می شود.
امامی افزود: این خدمات اقدامی ایجابی و اثر بخش در برابر آسیب های اجتماعی و فرهنگی و حتی پدیده مهاجرت است به گونه ای که با تحقق اهداف اقدام، عرق و علاقه به زیست بوم و زادگاه افزایش پیدا کند و در عین حال تقویت هویت ملی را نیز به همراه دارد.
وی روز استان ها را یک امر ملی اعلام کرد و گفت: تا کنون با مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی کشور پنج استان از جمله مازندران، اصفهان و روز چهار محال بختیاری در تقویم فرهنگی صاحب روز شده و تصویب ۱۰ استان دیگر نیز در دست بررسی است.
دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور با بیان اینکه امیدواریم روز استان ها با تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی مشمول جزایر ایران و مناطق آزاد نیز باشد پیشنهاد کرد: انتظار می رود شورای فرهنگی عمومی جزیره کیش به عنوان پیشگام این مناطق اولین درخواست را برای داشتن یک روز را به شورایعالی فرهنگی کشور ارسال کند.
امامی در ارتباط با برنامه این شورا برای ساحل نیز گفت: در این راستا به  استان‌های ساحلی آن برنامه و پیشنهادات ابلاغ شده است و رویکرد ما در ساحل مبتنی بر غنی سازی اوقات گردشگران در سواحل با برنامه‌های فرهنگی و هنری جذاب مبتنی بر هویت فرهنگی در ۶ استان ساحلی و جزایر است.
دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور افزود: دولت در این مناطق به دنبال شتاب زدگی نیست و به دنبال برنامه غنی است، هرچند مجری اصلی مسائل ساحل معاونت اجتماعی ورزات کشور است که شورای فرهنگی عمومی تعامل خوبی با آنها دارد.
وی گفت: همچنین از طریق ارتباط وسیع و درک متقابل بین نظام فرهنگی با اصناف و هنرمندان در صدد هستیم زمینه های نشاط اجتماعی را گسترش دهیم که در این راستا برگزاری رویدادهای مشترکی برای قنادان ایران در یک روز خاص طراحی شده است.”